نشست اضطراری مدیریت پیک مصرف برق استان یزد با حضور معاون امور اقتصادی استانداری، مدیران عامل صنعت برق و مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط‌عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد: این نشست باتوجه ‌به شرایط اضطراری ناشی از تداوم گرمای هوا در استان که باعث افزایش مصرف برق و ایجاد مشکلاتی در  برق‌رسانی به مردم و صنایع استان شده است برگزار شد.

سیدمسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به مدیریت پیک‌بار مصرف برق انجام شده در استان، خواستار توجه به بخش صنایع تولیدی شد تا با برنامه ریزی مناسب، حتی‌الامکان از تحمیل خسارت به بخش تولید و اشتغال استان جلوگیری شود.

وی همچنین خواستار توجه و برنامه‌ریزی برای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین تدوین برنامه منظم و هماهنگ برای خاموشی‌های استان شد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه ضمن تشریح وضعیت صنعت برق استان و کشور، در مورد نحوه سهمیه مدیریت بار استان‌ها توضیحاتی ارائه و کاهش ابلاغ شده از سوی مرکز پایش ملی صنعت برق کشور را 327 مگاوات عنوان کرد.

 وی افزود: مدیریت بار مصرف برق استان از روش‌های متفاوتی نظیر انعقاد تفاهم‌نامه و هماهنگی با صنایع و اعلام برنامه خاموشی‌های احتمالی مشترکین توزیع انجام می‌شود تا کمترین تبعات ممکن برای مردم و صنایع استان وجود داشته باشد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان، مدیرعامل شرکت تولید برق منطقه شرق و مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، نیز گزارشی از وضعیت و اقدامات شرکت‌های خود و آمادگی نیروگاه‌های تحت مدیریت خود ارائه کردند.

در ادامه این نشست، سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه به بیان مشکلات ناشی از اعمال خاموشی به سازمان‌های تحت امر خود پرداخته و خواستار برنامه‌ریزی دقیق و اعلام قبلی زمان‌‎های برنامه مدیریت بار خاموشی به مشترکین شدند.

گفتنی است اعلام هفتگی برنامه های مدیریت بار خاموشی‌ها، توجه به مناطق حساس و حیاتی در برنامه‌ریزی‌ها، تعامل و ارتباط مستقیم با صنایع برای مدیریت بار، حداقل اعمال خاموشی برای مشترکین خانگی به دلیل گرمای شدید حاکم بر جو استان و مدیریت تأمین آب مناطق مختلف استان نیز برخی از مصوبات این جلسه بود.

 










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا