شهردار یزد با اشاره به تولید بخشی از فیلم عاشورایی کتاب سرخ در یزد، گفت: شهر یزد را به عنوان میراث جهانی با زبان هنر به مردم دنیا معرفی کنیم.

به گزارش یزدفردا: جمال الدین عزیزی شهردار یزد در نشست خبری فیلم سینمایی عاشورایی کتاب سرخ به میزبانی شهرداری یزد، گفت: در شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد سعی شده  است علاوه بر اجرای برنامه‌هایی که جزء وظایف شهرداری است، به موضوعات فرهنگ و هنر نیز باید توجه ویژه ای شود.

او افزود: با توجه به اینکه یزد به عنوان شهر میراث جهانی، دارالعباده و حسینیه ایران شناخته شده است، در صدد هستیم تا از هر موقعیت و فرصتی برای شناساندن یزد به جهانیان  استفاده کنیم.

شهردار یزد در ادامه با بیان اینکه مردم یزد از دیرباز ارادت خاص و ویژه‌ای به حضرت امام حسین (ع) و ایام محرم و صفر دارند، گفت: ما مفتخریم که بخشی از  فیلم عاشورایی کتاب سرخ در شهر یزد به تصویر کشیده شده است و با عنایت خداوند توانستیم سهمی هر چند اندک در ساخت این فیلم عاشورایی داشته باشیم.

امین زندگانی کارگردان فیلم کتاب سرخ، ضمن ابراز خرسندی از ضبط قسمتی از این فیلم در شهر زیبا، غنی و تاریخی یزد و تشکر از شهرداری یزد برای حمایت از تولید بخشی از این فیلم در یزد، گفت: کتاب سرخ فیلمی دارای سندیت وقایع عاشورا است و ساخت این فیلم از یکسال و دوماه پیش کلید خورده است.

او با بیان اینکه وظیفه یک اثر سینمایی یادآوری برای کشف شهود است، اظهار داشت: عاشورا در هر لحظه ممکن است برای فردی که به دنبال حقیقت است رخ دهد و در ساخت این فیلم سعی شده است تا بیان مقدس امام حسین (ع) در روز عاشورا که فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید به بهترین شکل به تصویر کشیده شود.

فیلم عاشورایی کتاب سرخ اولین تجربه کارگردانی امین زندگانی با تهیه کنندگی محمد مصری پور است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا