چهارمین نشست شورای پایایی شبکه منطقه یزد جهت بررسی نیاز‌ها و چالش‌های گذر از پیک زمستان سال ۱۴۰۱، با حضور مدیران دستگاه‌های صنعت برق استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد: این نشست به ریاست مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد و با حضور اعضای شورای پایایی برق منطقه یزد برگزار شد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به مصرف بالای برق در مناطق برخوردار استان خاطرنشان کرد: تحلیل‌های انجام شده نشان دهنده این است که مصرف انرژی به دلیل استفاده از کولرگازی، چیلر و سایر وسایل سرمایشی پرمصرف در این مناطق بیشتر از مناطق کمتر برخوردار بوده که افت ولتاژ شبکه توزیع و افزایش بار پست‌های فوق‌توزیع از اثرات این مصرف است.

وی با اشاره به پایان زمان پیک بار تابستان ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: در آینده‌‌ای نزدیک برای تامین برق با موضوع تامین سوخت نیروگاه‌ها مواجه خواهیم شد.

اسدی مشارکت و همکاری موثر صنایع استان در تابستان ۱۴۰۰ را یادآور شده و با تاکید بر انجام سریع‌تر تعمیرات واحد‌های نیروگاهی استان خاطرنشان کرد: همچنین در حال هماهنگی با دستگاههای اجرایی و نظارتی برای  پیگیری احداث نیروگاه‌های خودتامین توسط صنایع استان هستیم تا این صنایع بتوانند در پیک بار تابستان ۱۴۰۱ به تولید محصول خود ادامه دهند.

محسن شیرغلامی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش وضعیت واحد‌های نیروگاهی بخش خصوصی و دولتی استان یزد، اقدامات انجام شده و نیاز‌های این شرکت را جهت تامین برق پایدار در زمستان ۱۴۰۰ تشریح کرد.

عبدالحمید عباس شیاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در ادامه با تاکید بر تمرکز و نظارت جدی بر تامین و مصرف در بخش خانگی و تجاری خاطرنشان کرد: صنعت برق استان باید بتواند همانند ادارات و صنایع، بر مصارف خانگی نیز کنترل داشته باشد و با استفاده از اطلاعات و تحلیل‌های انجام شده، ضمن هوشمندسازی اشتراک‌های خانگی، نظارت دقیق‌تری در بخش‌های خانگی و تجاری داشته باشد.

ارائه گزارش بررسی میزان بار سرمایشی استان و سرانه مصرف انرژی برق در مناطق مختلف امور سه شهر یزد نیز از دیگر مباحث مطرح شده توسط مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بود.

گفتنی است، شورای پایایی برق منطقه یزد به عنوان شورای عالی تحت مدیریت شرکت برق منطقه‌ای یزد، به عنوان هماهنگ کننده فعالیت‌های تولید، انتقال و توزیع نیروی برق بوده و وظیفه پایش و بهبود پایایی شبکه برق در استان را دنبال می‌کند که اعضای این شورا توسط دبیر شورای پایایی برق کشور منصوب می‌شوند.

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا