نماینده ولی فقیه در استان: فداکاری، جانفشانی و خوبی‌های دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

به گزارش یزدفرداآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با گرامیداشت یاد و خاطره دفاع مقدس گفت: دفاع ما کاملا مقدس بود و از دین و ناموس و وطن خود دفاع کردیم.

وی افزود: در دفاع مقدس ثابت کردیم که اگر در برابر حمله دشمنان نایستیم، مانند برخی کشورها همه چیزمان را از دست خواهیم داد و بر این اساس بود که ملت ایران ۸ سال در برابر هجمه استکبار جهانی ایستاد.

امام جمعه یزد محافظت از دین و کشور و عزت شیعه را عامل جاودانگی دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: همه فداکاری و جانفشانی و خوبی‌های این هشت سال که ملت در برابر بسیاری از کشور‌های جهان ایستادند باید به نسل‌های آتی منتقل شود.

ناصری ادامه داد: بسیاری از کشور‌های جهان علیه امام و انقلاب اسلامی ایستاده و به حمایت همه جانبه از حکومت شاهنشاهی پرداختند، اما ملت ایران، استکبار جهانی را از این خاک اخراج کرد و تا به امروز با قدرت در دفاع از دین و عقیده و وطن ایستاده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا و اروپایی‌ها باید به خود بیایند و به جنگ طلبی که به اسم دموکراسی رخ می‌دهد، پایان دهند.

نماینده ولی فقیه خاطرنشان کرد: نمونه این مساله در یمن است که جنگ طلبی آمریکا فقط کشتار و تخریب به همراه داشته اما همچنان از آزادی دم می‌زنند. آمریکا هر جا حمله کرده با شکست مواجه شده و بهتر است در مواضع خود تجدیدنظر کند.

وی تأکید کرد که اگر آمریکا به جای هزینه‌های هنگفتی که در جنگ علیه افغانستان خرج کرد، نصف هزینه‌ها را برای بهبود زندگی افغانستانی‌ها اختصاص می‌داد اوضاع این کشور بسیار بهتر بود، اما گویا عادت به جنگ دارد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از سفر رئیس جمهور به تاجیکستان، بر لزوم گسترش روابط با کشور‌های جهان به ویژه همسایگان تأکید کرد.

امام جمعه یزد همچنین دولت جدید را به حل مشکل نهاده‌های دامی فراخواند و گفت: هم اکنون منشا بسیاری از گرانی‌ها را کمبود و گرانی نهاده‌های دامی جلوه می‌دهند، بنابراین از رئیس جمهور انتظار داریم دستوری انقلابی صادر کرده تا در زمینه نهاده‌های دامی به خودکفایی برسیم و دیگر نیازی به وادرات این نهاده‌ها نداشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: تربیت جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است و اگر به تربیت افراد توجه ویژه داشته باشیم، اما از تربیت اجتماع غافل شویم، هیچ نتیجه‌ای برای ما حاصل نمی‌شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: دشمن به شدت تلاش می‌کند تا هم تربیت افراد و هم تربیت جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و این نقشه را از صد‌ها سال پیش کشیده شده تا فرزندانمان از تربیت اسلامی دور باشند.

ناصری اظهار داشت: مسئولان باید نسبت به ترویج امر به معروف و نهی از منکر، سالم سازی جامعه، تربیت افراد و پاکسازی آثار مخرب دشمنان تلاش کنند و اجازه ندهند دشمن همانند دوران طاغوت برای ما تصمیم گیری کرده یا مثل دوران کنونی سندی نظیر ۲۰۳۰ برایمان بنویسد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا