مدرسه تابستانه آموزش شهروندی نوجوانان با عنوان "شهرآموز" در راستای ایجاد فرصت بهره گیری از ایده ها و خلاقیت کودکان و نوجوانان در فعالیت های شهری به صورت مجازی، ایجاد شد.

به گزارش یزدفردا: در این مدرسه، مفاهیم شهروندی در ۵ محور اصلی از جمله شهر و فرهنگ  شامل میراث فرهنگی شهر و هنر های شهری، شهر و طبیعت شامل محیط زیست و پسماند، شهر و فراغت شامل فرصت های فراغتی شهری، شهر و فناوری شامل تکنولوژی و فناوری های نوین و همچنین شهر و شهروندی شامل اینکه یک شهروند چه مسئولیت، حقوق و مطالباتی می‌تواند داشته باشد، برگزار شد.

در این دوره کودکان با شهر خود ارتباط برقرار کرده و احساس صمیمیت و تعلق بیشتری پیدا کنند. همچنین کودکان با نقش اقتصادی، میراث فرهنگی، میراث ناملموس، تکنولوژی، مشاغل و صنایع فعال، محیط زیست و ابعاد مختلف شهرشان آشنا شده و این موضوع می‌تواند در کشف استعداد و انتخاب شغل آینده کودکان و نوجوانان سودمند باشند.

تیم فکری و اجرایی شهرآموز متشکل از ۳۰ عضو شامل مشاور مدیریت اجرایی، مشاور حقوق کودک، مشاور برنامه ریزی آموزشی، روان شناس، تیم تولید محتوا و تیم اجرایی است که با برگزاری۱۰ جلسه مجازی، ۴ جلسه حضوری، ۳ جلسه تمرین و پشتیبانی و ۶ جلسه بازدید از مناطق مختلف شهر از جمله بافت تاریخی، پارک علم و فناوری، موزه دفاع مقدس، باغ فخار و مسیل و تولید بیش از ۵۰ کلیپ در حوزه شهروندی فعالیت کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا