با تشکیل کمیته هایی در راستای تمرکززدایی، رفع فساد و تعارض منافع گام های اساسی در استان برداشته می شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عصر روز گذشته (یکشنبه28 شهریورماه) عماد  تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به صورت سرزده در جلسه هیأت حل اختلاف شهرستان اردکان حضور یافت.

تشکری در حاشیه این بازدید گفت: دعاوی و اختلا‌فات بین کارفرما و کارگر، از طریق  مراجعل حل اختلاف (هیات های تشخیص و حل اختلا‌ف) طبق ماده ۱۵۷ قانون کار رسیدگی و حل و فصل می شود. رسیدگی در دو مرحله بدوی و تجدید نظر صورت می گیرد که مرحله بدوی آن در هیات تشخیص و مرحله تجدید نظر آن در هیات حل اختلاف مورد رسیدگی قرار می گیرد و منوط به ارائه دادخواست از طرف کارگر یا کارفرما است.

وی ادامه داد: تشکیل این جلسات از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که اجرای عدالت در آنها باید تحقق یابد. خدا را شاکر هستم که در استان یزد با کوچکترین مشکلی در این رابطه مواجه نیستیم و همکاران بنده و اعضای هیئت ها افرادی پاک دست و سلیم النفس هستند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه با روی کارآمدن وزیر جدید و تاکید ایشان بر رویکرد ضابطه زدایی، تمرکز زدایی و رفع فساد و تعارض منافع در راستای تحقق شعار وزارت مردم وظیفه خود دانستم تا از نزدیک بر روند رسیدگی به پرونده های مطرح شده نظارت داشته باشم تاکید کرد: یکی از گلوگاه هایی که می تواند فساد زا باشد و حقی از کسی ضایع شود همین هیأت هاست و نظارت مستمر باید بر روی آن ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در طول یکسال و اندی که به عنوان مسئول تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد مشغول به خدمت هستم، به طور تصادفی پرونده های شکایت های کارگران و کارفرمایان را بازخوانی و بازبینی می کنم و وقت و دقت زیادی را در این زمینه صرف می کنم تا مبادا حقی از کارگر یا کارفرمایی تضییع شود.

تشکری با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از چهار هزار پرونده شکایت در سامانه جامع روابط کار به ثبت رسیده است گفت: از این تعداد پرونده قریب به 900 پرونده با اعتراض طرفین دعوی به هیأت های حل اختلاف ارسال و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: با تشکیل کمیته هایی در راستای تمرکززدایی، رفع فساد و تعارض منافع گام های اساسی در استان برداشته می شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان از تلاش های اعضای هیأت حل اختلاف شهرستان اردکان و به خاطر دقت نظر در رسیدگی هایشان تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا