مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تبدیل شدن اعتبارات نقدی به اسناد خزانه یکی از مهمترین چالش های اجرایی در بحث افتتاح طرح های ورزشی است، گفت: امسال همزمان با هفته تربیت بدنی 16 طرح ورزشی شامل زمین‌های چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف استان افتتاح می‌شود.

به گزارش یزدفردا: مسعود شریعتی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که منظور اعلام برنامه‌های هفته تربیت بدنی در این استان برگزار شد، با بیان این‌که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در حوزه ورزش های همگانی، یزد استان برتر کشور است، اظهار کرد: حضور بیش از ۱۰۰ تیم ورزشی استان در لیگ‌های کشوری را حاصل اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش قهرمانی است.

وی افزایش ۲۳۵ هزار مترمربع فضای ورزشی در استان یزد را از جمله دستاوردهای خوب در این حوزه دانست و افزود: طی این سال‌ها اقدامات خوبی هم در همگانی کردن رشته‌های ورزشی و هم در بخش ورزش بانوان و نیز در ورزش ادارات غیر ورزشی در استان صورت گرفته ولی با این حال ناکافیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه از افتتاح ۱۶ طرح ورزشی شامل زمین‌های چمن مصنوعی و سالن‌های ورزشی در مناطق مختلف استان همزمان با فرا رسیدن هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است طرح های مد نظر با حضور وزیر ورزش و جوانان در روزهای آتی افتتاح شود.

شریعتی اعتبار هزینه شده برای طرح های هفته تربیت بدنی در استان یزد را بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: ۱۸ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و مابقی آن از سوی خیرین ورزشی استان تأمین و پرداخت شده است.

علی محمد شیخی، معاون توسعه منابع پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی جذب اعتبارات این اداره کل در سال جاری، خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات استانی سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان ۳۱.۶ میلیارد تومان بوده که در سال جاری تاکنون ۴۱.۸ میلیارد تومان جذب شده، همچنین میزان اعتبارات ملی ورزش استان از ۱۹.۴ میلیارد تومان سال گذشته به ۴۹.۳ میلیارد تومان در سال جاری تاکنون و اعتبارات هزینه‌ای نیز از ۱۳.۷ به ۱۶.۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که با بهره ‌برداری از ۱۶ طرح ورزش در هفته تربیت بدنی مجموع طرح‌های مورد افتتاح ورزش استان در سال جاری به ۳۰ طرح ورزشی افزایش می‌یابد، از مهمترین طرح‌های افتتاحی در هفته آتی را چمن‌های مصنوعی روستاهای دهشیر و گاریزات، تکمیل سالن ورزشی روستای اسلامیه تفت، اصلاح چمن ورزشگاه تختی بافق و جایگاه تماشاچیان، سالن ورزشی مصلی میبد، سالن ورزشی توتک مروست و چندین طرح ورزشی در دیگر مناطق و شهرهای استان، برشمرد.

شیخی عمده مشکالات جاری در اجرای طرح‌های ورزشی را ناشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تورم و اعتبارات مدت‌دار اسناد خزانه ذکر کرد و گفت: خوشبختانه بیشتر طرح‌های ورزشی استان به همت و با مشارکت خیرین آماده بهره‌برداری شده است.

آزاده دهقان، معاون توسعه ورزش بانوان استان هم با تشریح برنامه‌های ورزشی هفته تربیت بدنی و ورزش استان در بخش بانوان، گفت: ۱۲۰ عنوان برنامه، مسابقه، جشنواره و همایش در حوزه ورزش بانوان برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که ورزش بانوان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را تجربه کرده است، گفت: البته در سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا از سرعت این روند کاسته شد و عمدتاً حضور در لیگ‌ها ی کشوری مورد توجه قرار گرفت.

دهقان همچنین از برگزاری ۳۰۰ برنامه از ابتدای امسال در جهت ترویج ورزش بین خانواده‌ها خبر داد و گفت: البته برنامه‌های امسال با محدودیت‌های کمتری نسبت به پارسال برگزار شده است.

وی از عمده برنامه‌های هفته جاری را برگزاری نشست نواب رئیس هیات‌های ورزشی استان ذکر کرد و گفت: امسال اجرای طرح توانمندسازی مدیریتی بانوان جهت مدیران ورزشی، مربیان و جمعی از ورزشکاران  را در دستور کار دایم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا