گمرک یزد به عنوان حلقه اتصال صادرات و واردات در استان، نقش مهمی در تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی و جهش تولید و همچنین صادرات کالاها دارد که این نقش با تلاش بی وقفه کارکنان این اداره کل انجام می شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، این مجموعه علی رغم کمبود نیرو که نقش بسیار مهمی در  تحقق اهداف خود دارد با استفاده از تمام توان و ظرفیت های لازم در این مسیر تلاش می کند.؛ اما تقویت نیروی فنی و تخصصی از نیازهای اساسی این بخش است.

مدیر کل گمرکات یزد با بیان اینکه گمرک یزد یکی از گمرک های صادراتی برتر کشور است از کمبود نیرو فنی و تخصصی به عنوان چالش پیش روی مجموعه خود یاد کرد و گفت: اغلب کارکنان این اداره کل برای تسهیل تجارت فرامرزی و عدم وقفه در صادرات، خارج از ساعات اداری فعالیت دارند..

محمدحسین سلمانی در نشست مدیران روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت اقتصادی و دارائی در استان که به میزبانی گمرک یزد برگزار شد، اظهارداشت: بخشی از نیروهای موجود این مجموعه، غیربومی هستند که در زمینه مسکن و پرداخت اجاره بهاء با مشکلاتی مواجه هستند.

به گفته وی به دلیل نبود واحدهای مسکونی سازمانی، نیروهای مازاد غیربومی سایر استان ها نیز تمایلی به حضور در این استان را ندارند.

وی با بیان اینکه نیروهای مازاد در بسیاری از بخش های دولتی وجود دارد؛ خواستار اتخاذ تصمیمات اساسی برای برقراری توازن در توزیع نیروی انسانی در سیستم های دولتی شد.

مدیرکل گمرک یزد همچنین با تشریح سیاست های این اداره کل در حمایت از تولید خاطرنشان کرد: اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی ، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یکساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی، معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان، ارزیابی کالای صادراتی در محل و خارج از ساعت اداری،استرداد حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی و اعمال رویه ورود موقت از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان است.

مدیر کل گمرکات یزد در بخش دیگری از سخنانش روابط عمومی را نقطه اتصال واحدهای درون و برون سازمانی برشمرد و با اشاره به نقش خطیر روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت، افزود: تبیین فعالیت ها و آگاه سازی مخاطبان سازمان به ویژه در حوزه تجارت فرامرزی از جمله وظایف مهم روابط عمومی به شمار می رود.

سلمانی در ادامه به رویه های تجاری فعال در گمرک یزد اشاره کرد و گفت: آگاهی سازی مخاطبان از رویه های مختلف و بخشنامه ها و قوانین موجود از جمله وظایف روابط عمومی این مجموعه است که نقش مهمی در تسهیل تجارت دارد.

هدایت اله کلماتیان، مدیر روابط عمومی اداره کل گمرکات یزد نیز در این نشست با اشاره به اهداف شکل گیری شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت اقتصادی و دارائی اظهارداشت: برگزاری این نشست ها نقش مهمی در هم افزائی و تبادل تجربیات دارد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا