به منظور توسعه پوشش شبکه تلفن همراه در استان یزد، از ابتدای شروع پروژه فاز هشت (تیرماه 99) تاکنون 48 سایت همراه اول جدید نصب و راه اندازی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه یزد با اعلام این خبر افزود: در پایان پروژه فاز هشت توسعه شبکه ارتباطات سیار استان که در دو بخش احداث سایت های جدید و ارتقای تکنولوژی سایت های موجود به 4G/3G  در دستور کار قرار داشت، علیرغم شرایط تحریمی شدید و شیوع کرونا، با همت و تلاش متخصصین مخابرات، از ابتدای شروع پروژه 48سایت جدید در استان با هزینه ای بالغ بر 1440 میلیارد ریال  نصب و راه اندازی گردید.

مسعودی مقدم اظهار داشت :در این فاز توسعه، همچنین تعداد  132 مورد ارتقا تکنولوژی سایت های موجود در شهرها و روستاهای استان با هزینه ای بالغ بر 924 میلیارد ریال نصب و راه اندازی شد.

وی ضمن تشکر از نهادها و سازمانهایی که یاریگر مخابرات بودند، افزود: ادامه تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطات سیار استان نیازمند همکاری همشهریان عزیز در نصب این سایت ها در مکان های تعیین شده می باشد و برای اطمینان بخشی بیشتر به مسئولین و مردم، همایش «بررسی ایمنی تشعشع شبکه های ارتباطی بدون سیم» با حضور مسئولین برگزار شد و با فرهنگ سازی مناسب، باید موضوع برای عموم مردم تشریح شود.

مدیر ارتباطات سیار استان همچنین از شروع  فاز 8 پلاس در کشور خبر داد و افزود: در این فاز علاوه بر ۸ سایت از فاز 8 که به دلایلی انجام نگرفته است، تعداد زیادی سایت جدید و ارتقای سایت های موجود در برنامه توسعه شبکه ارتباطات سیار استان قرار دارد.

گفتنی است در حال حاضر حدود یک میلیون و 850 هزار خط تلفن همراه اول در استان فعال است که بالغ بر 377 هزار، دائمی و حدود یک میلیون و 470 هزار نیز خط اعتباری است و ضریب نفوذ تلفن همراه دریزد 144/4درصد است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا