معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد: وظیفه جمع آوری و ساماندهی متکدیان و کودکان کار بر عهده بهزیستی و شهرداری است.

به گزارش یزدفرداسرهنگ محمدرضا مزیدی گفت: نیروی انتظامی مسئولیت جمع آوری این افراد را نداشته و در این حوزه اجازه دخالت ندارد، مگر آنکه دستور قضایی در این زمینه صادر شده باشد.

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان کمک کار دستگاه‌ها در ایجاد نظم و امنیت و حمایت از مسئولان ساماندهی در بحث امنیتی و حفاظت است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: متاسفانه افراد زیادی اعم از زن و مرد و کودک در قالب متکدی و کودک کار به در منازل مراجعه کرده یا در معابر و برخی مراکز حضور یافته و اقدام به گدایی و دست فروشی می‌کنند.

مزیدی با اشاره به اینکه اکثر این افراد را اتباع بیگانه تشکیل داده که به شیوه‌های مختلف به ایجاد مزاحمت می‌پردازند، تصریح کرد: ناامنی اخلاقی و اجتماعی از پیامد‌های حضور این افراد در جامعه است که نارضایتی شهروندان را به همراه دارد. باید با این پدیده‌های نامطلوب اجتماعی برخورد شود تا شاهد شیوع آن نباشیم.

وی اظهار داشت: شهروندان در خصوص ناامنی اجتماعی و حضور کودکان کار و متکدیان در محافل و معابر و حضور در منازل می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند. پلیس نیز به اندازه‌ای که قانون اجازه داده است، رسیدگی می‌کند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا