روز سه شنبه ۲۸ دیماه ۱۴۰۰، همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های پارک علم و فناوری یزد توسط معاون فناوری و نوآوری وزیر عتف، از دستگاه خرج گذار چاله های انفجاری شرکت پادرا معدن ایرانیان رونمایی شد.

به گزارش یزدفردا: این دستگاه در واقع یک کارخانه متحرک با چهار مخزن است که با توجه به نوع معدن، مواد منفجره در هر یک از این مخازن ریخته شده و در چاله های انفجاری قرار می گیرند.

دستگاه تمام استیل خرج گذار چاله های انفجاری، دارای تمام استانداردهای ضد انفجاری بوده و با نصف قیمت نمونه خارجی آن تولید شده است.

به گفته مسئولین شرکت پادرا معدن، تحقیق و توسعه این محصول یک سال و نیم و ساخت و راه اندازی آن ۹ ماه به طول انجامیده و ۳۰ نفر در قالب تیم های بازرگانی، طراحی مکانیکال، هیدرولیک، ابزار دقیق، ساخت و تولید، حسابداری و برنامه ریزی روی این دستگاه کار کرده اند.

ظرفیت سالانه تولید این دستگاه در حال حاضر حدود ۱۰ دستگاه بوده و ۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به ازای هر دستگاه برای کشور خواهد داشت. همچنین با تولید این تعداد محصول برای ۲۵۰ نفر در استان یزد به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

گفتنی است، واردات این دستگاه با توجه به تحریم ها و ممنوعیت های داخلی، امکان پذیر نبوده و شرکت پادرا معدن ایرانیان توانسته مجوزهای لازم برای تولید آن را از صنایع دفاع و صنایع شیمیایی پارچین (به عنوان مرجع صدور مجوز این محصول) دریافت کند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا