شهردار یزد: در حوزه فاضلاب اشتباهی را در گذشته انجام دادیم و بر تداوم این اشتباه هم اصرار داریم.

به گزارش یزدفرداابوالقاسم محی الدینی در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد گفت: نوع خاک شهر یزد سبب می‌شود که فاضلاب با تصفیه مناسب به سفره‌های آب زیرزمینی بازگردد و به این ترتیب بخشی از برداشت از سفره‌های زیرزمینی را جبران کنیم.

وی افزود: شاید برای تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت لازم بود که از سیستم فاضلاب در برخی نقاط شهر که زمین سنگی دارند، استفاده می‌کردیم، ولی اجرای این طرح اشتباهی بود که الان هم اصرار بر تکمیل آن وجود دارد.

محی الدینی تصریح کرد: در زمان شروع طرح فاضلاب هم خیلی از کارشناسان نسبت به این موضوع تاکید کردند که فاضلاب برای شهر یزد نیست، اما توجهی نشد و با اصرار زیاد طرح فاضلاب شروع شد و همچنان هم در حال انجام است.

شهردار یزد با بیان اینکه الان ما باید همان آبی که تصفیه شده را به سفره‌های آب زیرزمینی تزریق کنیم، گفت: اشتباه بزرگتر این است که ما این فاضلاب را تصفیه کنیم و به جای تزریق به سفره‌های آب زیرزمینی که متاسفانه الان هم شرایط بسیار بدی دارند؛ به خارج از این حوزه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: در موضوع فضای سبز و کشاورزی هم ما باید در مصرف آب صرفه جویی و از روش‌های نوین استفاده کنیم، ولی به هیچ عنوان نباید کشاورزی را متوقف کنیم چرا که اگر کشاورزی نکنیم در واقع تولید آب هم نخواهد شد.

محی الدینی تصریح کرد: این اتفاقی است که وقتی ما فضای سبز و کشاورزی داشته باشیم حتما تولید ابر و باران هم اتفاق می‌افتد؛ اما در ارتباط با نوع آبیاری حتما باید از روش‌هایی استفاده کنیم که کمترین میزان مصرف آب را داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست گفت: رابطه بین فرهنگ و معنویت با آب موضوعی است که حتما باید به آن توجه داشته باشیم. بحث استفاده از تکنولوژی هم در واقع نوعی احترام به نعمت الهی و توجه به مباحث دینی است.

غلامحسین دشتی افزود: هم باید به دعا و معنویت در زمینه جلب نعمات الهی باید توجه داشته باشیم و هم باید از تکنولوژی به نحو درست استفاده کنیم تا جلوی هدر رفته گرفته شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا