یزدفردا: نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی: تبعات آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از رشد صنایع تنها به این شهرستان خلاصه نمی‌شود، بلکه متوجه تمام استان یزد است.

به گزارش یزدفردا: نشست هم اندیشی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و هیأت همراه با نماینده مردم شریف شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سید رضا نورانیان گفت: بنده و همکاران محیط زیست استان یزد برخود وظیفه دانستیم که با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسائل مربوط به محیط زیست استان، قابلیت ها، محدودیت‌ها و چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد دیدار و گفتگو داشته باشیم و از نقطه نظرات نمایندگان برای رسیدن به محیط زیستی سالم و پایدار بهره ببریم.

وی با بیان اینکه استان یزد به عنوان یکی از استان‌های صنعتی و معدنی کشور همواره در مسیر پر شتاب توسعه بوده و این امر خطرات و تهدیداتی را برای محیط زیست به همراه داشته، افزود: حفاظت از محیط زیست به معنی حفظ حیات و سلامت انسان و سایر زیستمندان است، موضوعی که متأسفانه با توسعه نامتوازن به شدت دچار چالش شده و به خطر افتاده است.

نماینده مردم شهرستان اردکان هم با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، تصریح کرد: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه‌ی برنامه ریزی شده و پایدار، تضمین شود، اما به این شرط که همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت محیط زیست نشود.

محمدرضا دشتی اردکانی با تأکید به مشکلات آلودگی هوا در استان یزد اظهار داشت: این روز‌ها تبعات آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از رشد صنایع تنها به این شهرستان خلاصه نمی‌شود و این معضل متوجه تمام استان یزد است.

وی ادامه داد: استان یزد با داشتن صنایع و معادن زیادی که طی دهه‌های اخیر احداث شده، ظرفیت ایجاد واحد‌های آلاینده جدید را ندارد.

دشتی اردکانی ورود مهاجرین به شهرستان اردکان را یکی از چالش‌های توسعه صنعتی این شهرستان خواند و افزود: در کنار معضلات محیط زیستی، چالش‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله آسیب‌های ورود مهاجرین به اردکان بوده است.

وی گفت: امروزه، مقابله با مسائل زیست محیطی و ایجاد محیط زیستی مناسب برای زندگی انسان، به یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت‌ها در سراسر دنیا تبدیل شده، از این رو گفتمان مشترک برای حفظ محیط زیست و تحقق توسعه پایدار در بین مسئولان استان و نخبگان امری ضروری است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا