یزدفردا: رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون ضمن گرامیداشت هفته گردشگری گفت: باید به تبلیغات و برند سازی گردشگری به عنوان حلقه مفقوده گردشگری، توجه ویژه شود همچنین به واحد گردشگری شهرداری برای تولید محتوای قوی در معرفی و برندسازی جاذبه های گردشگری یزد، بودجه ویژه ای اختصاص یابد تا با تولید محتوای قوی، معرفی و برندسازی جاذبه های گردشگری یزد و چهره واقعی شهر به دنیا معرفی شود.

به گزارش یزدفردا: حقیرالسادات در خصوص افت گردشگری در یزد گفت: هتل داران در چندسال اخیر دچار مسائل متعددی از جمله کرونا بودند که باعث شد علاوه بر گردشگری خارجی، گردشگری داخلی نیز به شدت افت کند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد افزود: شهر یزد به عنوان پایتخت تاریخی و فرهنگی شهرهای پایدار جهان در حوزه مباحث فرهنگی بخصوص بافت تاریخی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و آینده شهر یزد باید به سمت توسعه گردشگری به صورت پایدار پیش رود.

حقیرالسادات خاطرنشان کرد: شهرداری و شورا ها نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری شهر برعهده دارند و درخواست ذی نفعان این حوزه این است که شهرداری اعتبار ویژه ای را برای توسعه گردشگری اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه هتل ها ضرر قابل توجهی را متحمل شده اند گفت: نیاز است شهرداری و شورا در این خصوص حمایت های لازم از جمله بخشیدن مالیات شهرداری را انجام دهد یا با توجه به قوانین، برای توسعه هتل اقدام مناسب انجام شود تا هتل داران بیش این دچار ضرر و زیان نشوند.

وی ادامه داد: یزد برند هتل های ایران است. ضرورت دارد پیگیری تعطیلی پنجشنبه ها در شهر یزد انجام شود زیرا باعث میشود در پایان هفته جریان گردشگری داخلی در شهر یزد قوت بگیرد.

حقیرالسادات در خصوص ایرلاین یزد ایر گفت: پرواز و ایرلاین یزدایر نیز میتواند برای آینده یزد بخصوص در زمینه گردشگری تاثیر گذار باشد و با اجرایی شدن آن، میتواند به ۵ منبع گردشگری مهم از جمله دبی در امارات، استانبول در ترکیه، عمان، بمبئی در هند و نجف در عراق پرواز داشته باشد و در توسعه گردشگری بین المللی نقش بسیار خوبی ایفا کند. لازم به ذکر است نباید مسئولان امر در این موضوع منافع شخصی خود را در نظر بگیرند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا