رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم بر اهرمی کردن بودجه در راستای تجهیز منابع و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تاکید دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در این نشست که با محوریت بررسی مصوبات سفر رییس جمهور به استان با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در تالار کوثر استانداری یزد برگزار شد، مجید دهقانی‌زاده، اظهار داشت: تاکنون 4000 میلیارد تومان اعتبار که بیشتر آن به صورت نقد بوده است برای اجرای این مصوبات به استان پرداخت شده که نتیجه این اقدام تحرک جدی در طرح و پروژه‌های استان بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اینکه دولت سیزدهم بر اهرمی کردن بودجه در راستای تجهیز منابع و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تاکید دارد، اظهار داشت: باید از این ظرفیت در راستای بسیج سایر منابع و امکانات کشور استفاده کرد تا شاهد تحولی عظیم در حوزه پروژ‌های عمرانی باشیم.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه دولت با بودجه‌ خود به تنهایی توان تکمیل پروژه‌ها را ندارد، خواستار مشارکت صنایع و معادن در قالب مسوولیت‌های اجتماعی خود و استفاده از ظرفیت خیّری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و ساماندهی مدارس شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با توجه به توزیع 2500 میلیارد تومان عوارض در میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال گذشته، بیان داشت: با هم‌افزا کردن اعتبارات در استان سعی داریم تا مسیری مشخص را برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژ‌ه‌ها فراهم کنیم.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات استان جدای از مجموع اعتبارات ملی دستگاه‌های اجرایی، ردیف‌های پیوست یک قانون بودجه و اعتبارات سفربیش از 75 درصد بوده است، افزود: استان یزد در سال گذشته حدود 2600 میلیارد تومان به صورت نقد از این محل اعتبار دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه بستر خوبی در فضای اعتبارات استان‌ها ایجاد شده است، اظهار داشت: در بحث مولدسازی اموال دولتی امکان تهاتر فراهم شده است که باید این موضوع به صورت خاص مدنظر مدیران استان قرار گیرد.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، می‌توان از ظرفیت تهاتر در قالب موافقنامه به پروژ‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی ترزیق مالی داشته باشیم.

دهقانی‌زاده این مهم را آورده خوبی برای استان ارزیابی کرد که می‌تواند به پروژ‌های عمرانی تحرک داده و دستاوردهای خوبی را نصیب استان کند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات انباشته پیمانکاران در سال گذشته، گفت: مدیران باید پیمانکاران را به ادامه کار تشویق کرده تا در تکمیل پروژ‌ه‌ها روند رو به رشدی را شاهد باشیم.

دهقانی‌زاده در پایان از امکان بسترسازی مناسب زمینه‌های تولید و اشتغال از طریق هزینه‌کرد صحیح اعتبارات عمرانی در استان سخن گفت و بیان داشت: هماهنگی اعتبارات در راستای فرآیند تولید و اشتغال می‌تواند ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی و حرکت به سمت ارتقای شاخص‌های کلان اقتصادی، آرامش جامعه را نیز در بر داشته باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا