معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در آستانه روز جهانی معلولین برنامه های بهزیستی را در این هفته اعلام کرد.

ناصر صباغزادگان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی معلولان و لزوم بزرگداشت و تکریم جایگاه معلولان گفت: «موانع را بشکنیم و درها را باز کنیم» شعاری است که امسال به مناسبت 12 آذرماه روز جهانی معلولین نامگذاری شده است و بهزیستی استان یزد برنامه های را به همین منظور در نظر گرفته است.

وی در خصوص برنامه های بهزیستی در این هفته گفت: در نظر داریم روسای بهزیستی شهرستان ها و مدیرکل بهزیستی به عنوان سخنران در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته حضور یابند و به ارائه گزارشی از وضعیت خدمات رسانی بهزیستی به معلولان و اطلاع رسانی در خصوص نیازها و مشکلات پیش روی معلولان به منظور توجه بیشتر مسئولان و حساس سازی جامعه نسبت به حضور هر چه بیشتر معلولان در فعالیت های اجتماعی بپردازند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اشاره به رایگان بودن خدمات توانبخشی در روز جهانی معلولین گفت: طی هماهنگی صورت گرفته با مراکز و واحدهای توانبخشی دولتی تحت نظارت بهزیستی، خدمات توانبخشی فعال نظیر فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی در این روز به صورت رایگان ارائه می شود.

وی برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولین، تقدیر از معلولین موفق استان، دیدار با خانواده های معلولین، بازدید از مراکز نگهداری معلولین را از دیگر برنامه های بهزیستی در این هفته اعلام کرد.

گفتنی است؛ امسال 7 لغایت 14 آذرماه هفته ملی معلولین در نظر گرفته شده است.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا