یزدفردا: هواشناسی استان یزد برای عصر امروز تا اواخر وقت فردا دوشنبه وزش باد شدید به همراه خیزش گرد و خاک و فعالیت سامانه بارشی اطلاعیه هشداری سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش یزدفردا: هواشناسی استان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را در این بازه زمانی برای اغلب شهرهای استان از جمله یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، زارچ، مروست، مهریز، میبد و هرات پیش بینی کرده است.

در همین رابطه نسبت بروز کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده‌ای، آسیب به سازه های موقت و چادر های مسافرتی، اختلال در فعالیت‌های کویرنوردی و کوهنوردی هشدار داده و درخصوص احتیاط در ترددهای جاده‌ای، استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از صعود به ارتفاعات و اجتناب از پارک خودرو در زیر درختان فرسوده توصیه شده است.

هواشناسی همچنین در خصوص فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز یکشنبه پنجم فروردین تا پایان وقت فردا دوشنبه ششم فروردین که همراه با رگبار باران بعضاً با رعدوبرق و احتمال تگرگ بویژه در ارتفاعات و نیمه جونی جنوبی استان شامل شهرستان‌های تفت، مهریز، هرات، مروست، بهاباد، بافق و ارتفاعات استان خواهد بود، هشدار داده است.

جاری شدن روان‌آب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و اختلال در صعود به ارتفاعات بواسطه برخورد صاعقه و بارندگی از مهاطرات پبش بینی شده در اثر این پدیده جوی اعلام و توصیه شده ضمن آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز و نسبت به لایروبی کانال‌ها و آبراه ها و نیز اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و کویرنوردی اقدام شود.

بیشینه و کمینه‌ی دمای امروز شهر یزد ۲۶ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد است ولی هواشناسی استان برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما را در شهرهای مختلف یزد پیش بینی کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا