و اما استان.... امام رحمت االله علیه فرمودند استان یزد همواره با تعقل و تدین اداره شده است. استان یزد علیرغم سرمایه گذاری حداقلی منابع دولتی با حضور، تدبیر و تلاش مردم دستاوردهای نسبتاً خوبی داشته است. از استاندار محترم یزد می خواهم در دوره مسئولیت خود به ظرفیتهای فكری، كارشناسی و مدیریتی استان بهای بیشتری بدهند و به محدوده ای فراتر از حلقه همشهریان و همكاران سابق‌شان فكر كنند و ... از دولت محترم هم می خواهم اگر قرار است برای خشكسالی چندین ساله و مهلك استان فكری و کاری بكنند، تابستان تمام شد!

نماینده یزد در نطق هفتم:

یزدفردا "مهندس عای اکبر اولیاء نامینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی امروز هفتمین نطق خود در مجلس را ایراد کرد.
وی در قسمت هایی  از نطق میان دستور خود اینگونه اظهار داشت:

  • امام كه خود پرچمدار ولایت مطلقه فقیه بود قدم به قدم برای تشكیل حكومت با مردم حركت كرد تا در تاریخ ثبت شود كه جمهوری اسلامی‌ با رأی مردم تأسیس شد، قانون اساسی با رأی نخبگان منتخب مردم نوشته شد و با تنفیذ امام و آرای مردم اعتبار یافت تا «كلمة سوایی» باشد برای ادامه حركت..
  •  از استاندار محترم یزد می خواهم در دوره مسئولیت خود به ظرفیتهای فكری، كارشناسی و مدیریتی استان بهای بیشتری بدهند
  • به محدوده ای فراتر از حلقه همشهریان و همكاران سابق‌شان فكر كنند ...
  •  از دولت محترم هم می خواهم اگر قرار است برای خشكسالی چندین ساله و مهلك استان فكری و کاری بكنند، تابستان تمام شد!
  • در شرایط سختی هستیم. از طرفی با محاصرة فزایندة اقتصادی و زمزمه های حمله نظامی دشمن و در داخل با پاره ای سوء تفاهمات!
  • امام (ره) كه خود پرچمدار ولایت مطلقه فقیه بود قدم به قدم برای تشكیل حكومت با مردم حركت كرد تا در تاریخ ثبت شود كه این جمهوری اسلامی (نه یك كلمه كم نه یك كلمه زیاد)‌ با رأی مردم تأسیس شد.
  •  اگر بعد از آنهمه تصفیه ها و پالایش ها این همه وكیل انگلیسی در مجلس است وای به حال این كشور و اگر اینها یاوه می گویند چرا كسی جرات نمی كند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست!
  • من از مسلمانی این را فهمیده ام كه بعد از اطاعت خدا، دروغ، تهمت، افترا و ظلم گناه كبیره است و ارتكاب به این محارم برای حفظ نظام یعنی پوشیدن پوستین وارونه ای كه امام علی (ع) افراد را از پوشیدن آن بر حذر داشت و اینها و میدان داری جماعتی كه این اوصاف را دارند یعنی پوسیدن و انهدام نظام از درون ..... بگذریم.
  •  با دومین حركت بزرگ تادیبی دولت به مجلس، (بعد از استرداد لایحه هدفمند كردن یارانه ها) مواجه گشت تا همه سركار باشند!
  • نمی دانم چه خواهد شد، ولی یادمان باشد كه بدون برنامه و با حركت های حساب نشده و روزمره نه تنها به هدف سند چشم انداز بلكه به هیچ جا نمی رسیم



به گزارش یزدفردا :  متن کامل نطق میان دستور مهندس علی اكبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق درمجلس شورای اسلامی  به شرح زیر است:
سلام علیكم
ماه شریف رمضان به آخر رسید و امیدوارم همة ما با ورود به این باب فضل رحمت الهی بهره وافی برده باشیم و انشاء ا... عید سعید فطر بر همه مبارك باشد. این ماه، ماه توجه، تلاوت و تدبر در كلام خدا بود و امید آن كه با بالارفتن سرمایه های معنوی فردی و اجتماعی امت آسیب پذیری مان در مقابل دشمنان برون و درون كاهش یابد و با تأسی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)‌در جهان امتی شاهد و نمونه شویم.
..... در شرایط سختی هستیم. از طرفی با محاصرة فزایندة اقتصادی و زمزمه های حمله نظامی دشمن و در داخل با پاره ای سوء تفاهمات! و در این شرایط باید بیش از هر زمان به قرآن رو بیاوریم كه هم دستور آمادگیهای مقابله با دشمن خارجی را میدهد و هم برنامه های تربیتی برای تهذیب نفس و جهاد اكبر. رویكرد خدا در حكومت دستور «شاورهم فی الامر» پیامبر (ص) است كه نسبت فاصله داری از "عقل كل" تا تدبیر اعراب بیابانی آن زمان دارد.
و رویكرد تربیتی اش تعقل وتدبر. خداوند بارها گفته است كه از آدمهای كر و كور و لال (در باطن)‌ خوشش نمی آید. و بارها ما را به تدبر در آسمانها و زمین، احوال گذشتگان و مبدأ، مقصد و میسر سفارش نموده است.
انقلاب اسلامی با رهبری فرزندی از سلالة آخرین پیامبر الهی با آگاهی بخشی به مردم و با ریخته شدن خونهای پاكی چون خون شهدای 17 شهریور و چون دُر دانه شهید دانش(محبوبه دانش)در همین كنار گوشمان به پیروزی رسید و امام (ره) كه خود پرچمدار ولایت مطلقه فقیه بود قدم به قدم برای تشكیل حكومت با مردم حركت كرد تا در تاریخ ثبت شود كه این جمهوری اسلامی (نه یك كلمه كم نه یك كلمه زیاد)‌ با رأی مردم تأسیس شد. قانون اساسی با رأی نخبگان منتخب مردم نوشته شد و با تنفیذ امام و آرای مردم اعتبار یافت تا «كلمة سوایی» باشد برای ادامه حركت.
در قانون اساسی نماد «امرهم شورا بینهم» مجلس شورای اسلامی شد و امام زجر كشیده از استبداد رضاخانی «شهید مدرس» را الگو و اسوة ما معرفی كرد. تا همواره، همه، دیگران و خود ما از جایگاه رفیع مجلس صیانت كنیم ولی نمیدانیم .... مجلس در رأس امور است یا با این جماعتی كه خود را نماینده مردم و متولی بلامنازع انقلاب میدانند و عجب میدان داری می كنند .... ! یك روز حرمت عاشورا و جماران را می شكنند، روز دیگر حرمت حرم و حریم امام را و یك روز در مقابل مجلس صف آرایی می كنند و با مشتهای گره كرده و نعره هایشان با وكیلان انگلیسی مجلس "هل من مبارز" می طلبند.
اگر بعد از آنهمه تصفیه ها و پالایش ها این همه وكیل انگلیسی در مجلس است وای به حال این كشور و اگر اینها یاوه می گویند چرا كسی جرات نمی كند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست!
ضمن احترام به نمایندگان فهیم و بزرگواری كه با پایبندی بر عهد و سوگند خود خون دل می خورند و درد می كشند و گه گاه حرف می زنند باید بگویم جای شهید مدرس خالی!‌‌..... هر چند هنوز تمثال مباركش آنجا نصب و نظاره گر ماست.
من از مسلمانی این را فهمیده ام كه بعد از اطاعت خدا، دروغ، تهمت، افترا و ظلم گناه كبیره است و ارتكاب به این محارم برای حفظ نظام یعنی پوشیدن پوستین وارونه ای كه امام علی (ع) افراد را از پوشیدن آن بر حذر داشت و اینها و میدان داری جماعتی كه این اوصاف را دارند یعنی پوسیدن و انهدام نظام از درون ..... بگذریم.
یكی از بزرگترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در مدیریت كشور دستیابی به اولین سند چشم انداز به شمار می رود، این سند كه اخیراً نیز اهمیت آن مورد تذكر و تاكید جدی مقام معظم رهبری قرار گرفت مشتمل بر 4 برنامه پنجساله است. دولت نهم كه دل خوشی از برنامه چهارم و اولین برنامه سند چشم انداز نداشت متاسفانه حركتی برای بهبود یا اصلاح آن نكرد و خود را هم موظف ندانست كه گزارش دستاوردهای خود را بر اساس مواد 157 و 158 برنامه به مجلس ارائه كند.

برنامه بعدی را هم به موقع ارائه نكرد و بعد از آن كه لایحه برنامه به معرض ارزیابی و تاثیر گذاری خردجمعی نمایندگان مجلس قرار گرفت با دومین حركت بزرگ تادیبی دولت به مجلس، (بعد از استرداد لایحه هدفمند كردن یارانه ها) مواجه گشت تا همه سركار باشند!

این حركت در آخرین روزهای کار کمیسیون تلفیق علیرغم تعامل خوب جناب آقای دكتر عزیزی و همكارانشان برای بررسی "قدم به قدم "و" كلمه به كلمه" برنامه با كمیسیون تلفیق بسیار شگفت و عبرت انگیز بود.
نمی دانم چه خواهد شد، ولی یادمان باشد كه بدون برنامه و با حركت های حساب نشده و روزمره نه تنها به هدف سند چشم انداز بلكه به هیچ جا نمی رسیم و مهم این است كه برنامه هر چه هست مجلس باید این پایش را داشته باشد و همه ساله كنترل نماید كه كشور عقب گرد نداشته باشد و در جا نزد، بلكه به شكل مطمئنی به سوی هدف پیش می‌رود.
و اما استان.... امام رحمت االله علیه فرمودند استان یزد همواره با تعقل و تدین اداره شده است. استان یزد علیرغم سرمایه گذاری حداقلی منابع دولتی با حضور، تدبیر و تلاش مردم دستاوردهای نسبتاً خوبی داشته است. از استاندار محترم یزد می خواهم در دوره مسئولیت خود به ظرفیتهای فكری، كارشناسی و مدیریتی استان بهای بیشتری بدهند و به محدوده ای فراتر از حلقه همشهریان و همكاران سابق‌شان فكر كنند و ... از دولت محترم هم می خواهم اگر قرار است برای خشكسالی چندین ساله و مهلك استان فكری و کاری بكنند، تابستان تمام شد!

«والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته»


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا