اسامی ابوالفضل و زهرا همچنان در صدر قرار دارند
15 اسم انتخابی مورد علاقه والدین آذربایجانی برای نوزادان

یزدفردا: مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی، 15 اسم مورد علاقه والدین آذربایجانی که بیشتر برای نوزادان خود انتخاب می‌کنند را اعلام کرد و گفت: نام ابوالفضل گزینه برتر انتخاب والدین برای نوزدان پسر و زهرا برای نوزادان دختر در این استان است.
خبرگزاری فارس: 15 اسم انتخابی مورد علاقه والدین آذربایجانی برای نوزادان

علی جعفری‌آذر امروز در حاشیه نخستین همایش مهندسی فرهنگ نام‌گزینی ثبت و احوال استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: تا بیست و پنجم بهمن از بین نوزادان متولد شده دختر زهرا با 2 هزار و 688 بیشترین نامگذاری و فاطمه با 2 هزار و 332، اسرا با 942، ستایش 831، هستی 805، کوثر با 612، ثنا با 597، زینب با 578، اسما 566، آیلین 506، معصومه 477، مریم 464، رقیه 461، یسنا 457 و محدثه 415 فراوانی در رتبه‌های بعدی انتخاب والدین برای نوزادان در استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

وی افزود: از بین نوزادان متولد شده پسر ابوالفضل با یک‌هزار و 750 نفر بیشترین و علی با یک‌هزار و 702، امیرحسین با یک هزار و 650، مهدی با یک هزار و 632، امیر محمد با یک هزار و 193، امیرعلی با یک هزار و 103، امیررضا با یک هزار و 49، محمد با یک هزار و 16، امیرمهدی با 823، حسین با 687، طاها با 677، رضا با 663، علی اصغر با 617، محمدرضا با 544 و محمد امین با 423 فراوانی در اولویت بعدی والدین برای انتخاب نام‌های نوزادان پسر در این استان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: در کشور نیز نام زهرا برای دختران و محمد برای پسران همچنان نام‌های مورد علاقه والدین برای کودکان خود است.

وی با تاکید بر تاثیر مستقیم آموزه‌های دینی بر انتخاب نام نوزادان در این استان گفت: نامگذاری در آذربایجان‌شرقی ریشه در اعتقادات مذهبی مردم دارد.

جعفری‌آذر اظهار کرد: انتخاب نام‌های بامعنا و برگرفته از ارزش‌های اسلامی در صدر انتخاب نام نوزادان آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نام زیبا و شایسته، نماد هویت و شخصیت آینده هر فرد است، ادامه داد: انتخاب نام خوب برای نوزاد امری بسیار مهم و حساس است که تاثیر زیادی بر شخصیت، روح و روان وی دارد.

مدیرکل اداره ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با تاکید بر انتخاب نام‌های برگرفته از ارزش‌های اسلامی برای نوزادان اظهار داشت: بنا به فرموده حضرت رسول(ص) نخستین هدیه و عطای والدین به فرزندانشان گذاردن نام نیکو بر روی آنها‌ست که باید نسبت به این مهم توجه شایانی صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: انتخاب این نام‌ها برای نوزادان در آذربایجان‌شرقی نشان‌دهنده علاقه‌مندی و عشق مردم منطقه به خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

مدیرکل اداره ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت ثبت وقایع چهارگانه بیان داشت: آمارهای ارائه شده از سوی این سازمان دارای اعتبار ویژه‌ای است چرا که متکی به خود اظهاری نبوده و بر پایه اسناد و مدارک مستند است.

جعفری‌آذر، کسب رتبه نخست ثبت وقایع چهارگانه در کشور از سوی اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی را مرهون همکاری‌های بین‌بخشی با سایر ارگان‌های ذی‌ربط دانست و تصریح کرد: آذربایجان شرقی با 99.8درصد ثبت دقیق وقایع چهارگانه در کشور رتبه نخست را دارد.

این مقام مسئول در مورد اعتبار کارت‌های ملی خاطرنشان کرد: تمام کارت‌های ملی تا زمان صدور کارت‌های هوشمند جدید دارای درجه اعتبار هستند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا