در این ملاقات که معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار ، مدیرکل امور اقتصادی استان یزد و فرماندار اردکان حضور داشتند در خصوص مسائلی همچون اعمال هر چه بهتر وظایف حاکمیتی در خصوص مسائل پولی و مالی استان با محوریت نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، چگونگی تامین نیازهای مالی استان یزد، اختصاص سهم بیشتری از اعتبار محل ارتقای درآمدهای عمومی دولت به استان ، توسعه بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در سطح استان و تبدیل گمرک یزد به گمرک تخصصی ترخیص کالاهای نساجی بحث و تصمیم گیری صورت گرفت

محمدرضا تابش در دیدار با وزیر امور اقتصاد و دارایی با تقدیر از اعمال سیاست های موفق دولت در مهار تورم و افزایش قیمت ها افزود : امیدوارم در سایه اتخاذ سیاست های جامع و موثر اقتصادی، وضعیت معیشت جامعه بهبود و رفاه و آسایش مورد نظر مردم فراهم گردد.
وی اضافه کرد : باید در دوران پس از تحریم نیز با اعمال برنامه های مدبرانه و حسن استفاده از تعاملات بین المللی و دارایی های آزاد شده؛ زمینه رشد اقتصاد ملی و توسعه زیرساختها و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران به نحو مطلوب فراهم آید.
تابش در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت ها و قابلیت های معنوی و مادی استان یزد اشاره کرد و گفت : مردم و کار آفرینان یزدی همواره در عرصه اقتصاد منطقه ای و ملی تاثیرگذار بوده اند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد : درخواست ما از دولت و مسوولان اقتصادی کشور این است که به این ظرفیت ها بها داده شود و با بستر سازی برای فعالیت مؤثر کارآفرینان یزدی و با استفاده از اختیارات دولت، این شیوه مدیریت کارا و پر بازده تقویت گردد.
ابش ادامه داد : استان یزد و سرمایه گذاران بخش خصوصی، قابلیت دایر کردن چند بانک خصوصی را دارند که حمایت دولت و مسوولان بانک مرکزی را می طلبد.
وی با اشاره به نقش ممتاز یزد در تولیدات صنعتی از جمله فولاد، کاشی و نساجی و وضعیت حاکم بر این صنایع، خواستار حمایت ویژه از این واحد های تولیدی و حمایت عام از صاحبان مشاغل و حرف مختلف در استان یزد شد و خاطرنشان کرد : وضعیت اقتصادی بگونه ای است که صنعتگران با سیلی، صورت خود را سرخ نگه می دارند و علایق آنها نسبت به دین و آیین و انقلاب اسلامی موجب گردیده حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی در استان بکار بندند.
نماینده مردم اردکان با اظهار امیدواری برای حل برخی از مشکلات و معضلات بخصوص پس از توافق هسته ای؛ از وزیر اقتصاد و دارایی برای بازدید از استان یزد و حضور در جمع کارآفرینان و مؤثرین اقتصادی دعوت کرد .
تابش همچنین با توجه به تولیدات متنوع صنعتی در شهرستان اردکان خواستار صدور مجوز راه اندازی دفتر بورس کالا ، دایر نمودن صرافی به منظور تسهیل در امر تهیه و تسعیر ارز مورد نیاز تولیدکنندگان و فراهم آوردن امکان خرید و فروش اوراق بهادار از کارخانجات کاشی استان در بازار غیررسمی و تحت نظارت سازمان بورس شد.
وی همچنین ارتقای چارت سازمانی و تامین تجهیزات اداره امور مالیاتی شهرستان اردکان، امکان مشارکت بخش خصوصی در پروژه های بزرگ و عام المنفعه استان، هزینه کرد درآمد مالیاتی یزد در داخل استان را خواستار شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این دیدار گفت : دولت عزم خود را جزم کرده تا در دوران پسا تحریم و با استفاده از منابع بانکی آزاد شده، پایه های اقتصاد کشور را تقویت کند و منابع مالی برای توسعه زیر ساختهای اساسی کشور و تقویت تولید و بنگاههای مالی را فراهم کند.
علی طیب نیا افزود : وضعیت واگذاری تصدی ها و پروژه های عمرانی به بخش خصوصی، متاثر از رکود اقتصادی حاکم و قسمتی نیز مربوط به ناکارامدی ساز و کارهاست که مسوولان اقتصادی در دولت همه تلاش خویش را به عمل خواهند آورد تا این معضل و مشکل حل و فصل شود.
وزیر اقتصاد همچنین با قبول دعوت نماینده اردکان برای سفر به استان یزد ، نسبت به درخواست ها و پیشنهادات مطروحه دستورات لازم را به معاونین مربوطه ابلاغ کرد.
در این ملاقات که معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار ، مدیرکل امور اقتصادی استان یزد و فرماندار اردکان حضور داشتند در خصوص مسائلی همچون اعمال هر چه بهتر وظایف حاکمیتی در خصوص مسائل پولی و مالی استان با محوریت نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، چگونگی تامین نیازهای مالی استان یزد، اختصاص سهم بیشتری از اعتبار محل ارتقای درآمدهای عمومی دولت به استان ، توسعه بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه در سطح استان و تبدیل گمرک یزد به گمرک تخصصی ترخیص کالاهای نساجی بحث و تصمیم گیری صورت گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا