‌وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت آموزش و پرورش – وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ‌وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – سازمان تربیت بدنی – سازمان بهزیستی کشور

‌هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱٫۷٫۳ بنا به پیشنهاد شماره ۳۷۳۱۶ مورخ ۱۳۸۱٫۶٫۳۱ وزارت‌امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده ۱۳۴اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۸۰-،‌آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

 

توضیح سایت:

برای این آیین نامه اصلاحیه صادر شده است. لطفا اینجاکلیک کنید.

‌آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۳۴) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم – مصوب ۱۳۸۰

ماده ۱- ‌درآمد مدارس ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی‌غیرانتفاعی حاصل از تعلیم و تربیت شامل کلیه درآمدهای مرتبط با تعلیم و تربیت طبق مجوز صادر شده از‌وزارتخانه ذی ربط می‌باشد.
تبصره ۱- درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی و غیرمرتبط با موضوع تعلیم و تربیت طبق مقررات مربوط‌و سایر فعالیت‌های خارج از شمول مجوز مذکور مشمول مالیات می‌باشد.

تبصره ۲- درآمدهای حاصل از برگزاری فعالیتهای فرهنگی و سمینارها یا دوره‌های آموزشی این گونه‌مؤسسات نیز مرتبط با فعالیت تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و از پرداخت مالیات معاف می‌باشد

ماده ۲- ‌درآمد مؤسسات نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی دارای پروانه فعالیت از مراجع ذی‌ربط،‌بابت نگهداری معلولان ذهنی و حرکتی از مالیات معاف است.
‌هرگونه درآمد دیگر حاصل از فعالیت‌های مغایر با پروانه فعالیت طبق مقررات مربوط مشمول مالیات‌خواهد بود.

ماده ۳- درآمد باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت‌های‌منحصرا ورزشی از پرداخت مالیات معاف است.
‌منظور از فعالیت‌های ورزشی، آن نوع فعالیت و رشته ورزشی است که براساس مجوز مرجع ذی ربط‌تعیین می‌شود و توسط باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی انجام می‌پذیرد.
‌تبصره‌درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و سایر فعالیت‌ها یا رشته‌های ورزشی فاقد مجوز و‌همچنین درآمد حاصل از تبلیغات، فروش دارایی‌ها، کمک‌ها و هدایای دریافتی مشمول پرداخت مالیات‌خواهد بود.

.
‌محمدرضا عارف – معاون اول رییس‌جمهور

.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا