وزیر امور اقتصادی و دارایی و به استناد قسمت پایانی جزو پ بند ۴۰  قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (معاونت امور بانکی، بیمه و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی) آیین‌نامه تشویق اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های واگذار شده رابدین شرح  ابلا‌غ کرد.


۱-

اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی واگذارشده در سال ۱۳۸۹ که تمامی سهام قابل واگذاری دولت در آن ها به پایان رسیده و فرآیند واگذاری مشتمل بر انعقاد قرارداد واگذاری، انتقال سهام به نام خریدار و برگزاری مجمع عمومی تعیین اعضای جدید هیات مدیره در آن ها طی شده باشد، از مزایای تشویق موضوع این دستورالعمل بهره مند خواهند شد.

۲-

پاداش واگذاری توسط کارگروه تبصره(۱) این ماده براساس فرمول زیر محاسبه می شود. میزان این پاداش در صورت عدم همکاری اعضای هیات مدیره، صفر و در صورت همکاری مطلوب آنان در شرکت های خیلی بزرگ، حداکثر مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال به ازاء هر عضو خواهد بود.

پاداش واگذاری= (۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰) ریال ?**اندازه شرکت ?*میزان همکاری در آماده سازی و انتقال شرکت به خریدار

* ضریب میزان همکاری،بر مبنای عدم همکاری، همکاری ضعیف، همکاری متوسط و همکاری مطلوب، از صفر تا سه اعمال می شود.

** ضریب اندازه شرکت بر مبنای شرکت کوچک، متوسط، بزرگ وخیلی بزرگ ، به ترتیب سه، چهار، پنج و شش اعمال می شود.

۱-۲- کارگروهی متشکل از معاون امور بانکی، بیمه و نظارت براجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رییس کل سازمان خصوصی سازی و یک نفر نماینده دستگاه اجرایی ذیربط، نسبت به تعیین ضرایب فرمول فوق و مبالغ پاداش هر شرکت بر اساس مفاد این دستورالعمل برای هریک از اعضای موظف هیات مدیره اقدام می نماید.

۲-۲- پاداش مدیرعامل، مطابق مفاد فوق و حداکثر با ضریب۲/۱ اعمال می شود. پاداش عضو غیرموظف هیات مدیره نیز یک چهارم اعضای موظف هیات مدیره خواهد بود.

۳-۲- هر عضو هیات مدیره در طول یک سال فقط یک بار از یک محل می تواند از پاداش موضوع این بند بهره مند شود. موارد استثناء بنا به تایید کارگروه خواهد بود.

۴-۲- حداقل مدت عضویت در هیات مدیره یا مدیریت عاملی شرکت برای برخورداری از تسهیلات فوق شش ماه تا زمان واگذاری سهام است.

۳-

اعضای هیات مدیره یا مدیران عامل که تلاش ویژه ای در فرآیند آماده سازی و انتقال شرکت به خریداران داشته باشند، بنابه پیشنهاد کارگروه فوق، علاوه بر پاداش، مشمول دریافت تقدیرنامه کتبی از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهند شد.

۴-

پاداش موضوع این دستورالعمل از محل منابع سازمان خصوصی سازی (کارمزد سازمان خصوصی سازی از واگذاری سهام) و در چارچوب بودجه مصوب سازمان مزبور قابل تامین و پرداخت خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ـ سیدشمس‌الدین حسینی

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا