هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲/۶/۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد جزء « الف» بند (۱۰۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی جزء یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:


آیین‌نامه اجرایی جزء « الف» بند (۱۰۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور

ماده۱ـ

شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است در چارچوب نقشه جامع علمی کشور اولویتهای پژوهش و فناوری را حداکثر تا پایان شهریور ماه به کلیه دستگاهها اعلام نماید.
تبصره ـ تا ابلاغ اولویتهای پژوهش و فناوری توسط دبیرخانه شورای عالی مذکور، اولویتها و سیاستهای ابلاغی قبلی معتبر می‌باشند.
ماده۲ـ

کلیه دستگاههای موضوع بند (۱۰۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور مکلفند فهرست کامل طرحها و برنامه‌های پژوهشی و فناوری جاری و آینده خود را با هزینه کرد و میزان پیشرفت آنها، وارد سامانه ملی اعتبارات تحقیقاتی (سمات) نمایند. تسویه نهایی طرحها و برنامه‌های پژوهشی و فناوری منوط به ثبت در سامانه خواهدبود.
ماده۳ـ

دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است پس از دریافت گزارش عملکرد از کمیسیونهای تخصصی شورای عالی، گزارش جامعی از عملکرد اعتبارات تحقیقاتی کشور را با نتایج و دستاوردهای پژوهشی اعتبارات موضوع جزء « الف» بند (۱۰۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور تهیه و در مهلت قانونی موضوع جزء (۱) بنـد (م) ماده (۲۲۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه‌ها پس از تأیید در شورای عالی به مجلس شورای اسلامی ارایه نماید.
معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا