یزدفردا:رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از تشکیل ۳۰ شورای برنامه ریزی بخش و فرابخش برای تدوین برنامه ششم توسعه در سطح کشور خبر داد و گفت: جمع بندی این شورا‌ها در ستاد تلفیق ارائه خواهد شد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا، حمید رضا نصیری‌زاده صبح امروز در نشست آموزشی تبیین مراحل تهیه، تدوین و تصویب برنامه ششم توسعه کشور که باحضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در محل سازمان مدیریت برگزار شد، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در سالجاری گفت: این انتظار در تدوین برنامه ششم وجود دارد تا همه آحاد جامعه از تصمیم دولت در این برنامه اطلاع یابند تا پیشرفت برنامه ششم در جامعه محسوس باشد.
وی افزود: سرمایه کشور، نیروی انسانی با کیفیت و خلاق است و امیداست در تدوین برنامه ششم از نظرات نخبگان و صاحبنظران و دست اندرکاران بهره لازم گرفته شود.
نصیری‌زاده در این رابطه اضافه کرد که کارگروه‌های تخصصی برای ارائه پیشنهادات جهت تدوین در برنامه ششم استان تشکیل خواهد شد و سازمان مدیریت رویکردی مشارکت جویانه در تدوین پیشنهادات پیش خواهد گرفت.
این عضو ستاد تدوین برنامه ششم توسعه اضافه کرد که سازمان مدیریت ۳۰ شورای برنامه ریزی در سطوح عالی برای تدوین برنامه ششم تشکیل داده که نتایج بررسی‌های کار‌شناسانه آنان به ستاد تلفیق برنامه ششم ارائه می‌شود.
وی با اشاره به ابلاغ سند چشم انداز ۱۴۰۴ در سال ۱۳۸۴ بیان داشت: اکنون در نیمه راه سند هستیم و باید بررسی شود وضعیت کشور نسبت به سال آغاز حرکت به سمت چشم انداز، چه روندی را طی کرده است.
حمید رضا نصیری‌زاده گفت: کشورهای منطقه در مدت ۱۰ سال گذشته برنامه‌های توسعه‌ای خود را بطور منظم پیش برده‌اند و رقابت با آنان برای دستیابی به اهداف ۱۴۰۴ به همت ملی نیاز دارد.
رئیس سازمان سپس با بررسی شرایط سال‌های گذشته کشور، گفت: تلاش دولت بر این است تا همزمان با تحولات مثبت در حوزه خارجی و سیاست‌های اقتصادی مناسب، وضعیت اقتصادی کشور را از رکود خارج نماید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته‌ای انجام شده میان ایران و ۵+۱ تاکید کرد که امیدواری مردم نسبت به بهبود شرایط، آرامش بازار را رقم زده است.
عضو شورای برنامه ریزی نظام تامین منابع مالی ستاد تدوین برنامه ششم، بهره وری را یکی از مسائل مهم کشور عنوان کرد که در همه برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ارتقای این شاخص عامل مهمی در بهبود شرایط جامعه است.
وی در این رابطه گفت که بهره وری کل عوامل تولید طی سال‌های ۸۸ تا ۹۲ از ۳+ درصد به ۱۰- درصد تقلیل یافته و از سال ۹۲ روند افزایشی پیش گرفته است.
این نشست به مدت ۴ ساعت ادامه داشت و مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان نقطه نظرات خود درخصوص دستور جلسه پرداختند








سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا