یزدفردا:باحضور معاون مرکز ملی آمار، مسائل فنی و اجرایی دوره آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، بررسی شد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در دیدار با محمد صادق علی‌پور معاون اقتصادی و محاسبات مرکز ملی آمار ایران که در محل سازمان مدیریت برگزار شد، با اشاره به اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور در یزد گفت: تمهیدات لازم برای اجرای صحیح این دوره آزمایشی اندیشیده شده است.

محمد حمید فخرالدین افزود: این دوره آزمایشی از ۴ آبان تا ۴ آذر ماه 1394 در یک حوزه شهری یزد برگزار خواهد شد و امید است مردم، با ماموران مرکز آمار همکاری شایسته‌ای بعمل بیاورند.

 

وی گفت: برای نخستین بار از تب لت برای ثبت اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن بهره گرفته می‌شود.

 

فخرالدین با اشاره به اینکه این معاونت در زمینه بهنگام سازی نقشه‌های استان در رده الف استان‌های مرکز ملی آمار قرار دارد، بر همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای سرشماری با این سازمان تاکید کرد.

 

معاون سازمان مدیریت، هدف مرکز آمار را از اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن، کنترل و پایش تجهیزات و مراحل اجرا برای کسب آمادگی بهتر در سرشماری سال آینده عنوان کرد.

در این دیدار که پرسنل معاونت آمار و اطلاعت سازمان هم حضور داشتند، درخصوص بهنگام سازی نقشه‌ها، حساب‌های منطقه‌ای، آلودگی آماری در جمع آوری آمار توسط دستگاه‌های مختلف و بررسی و بازبینی آمار دستگاه‌های اجرایی در سالنامه‌های آماری ۵ سال گذشته بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، بعنوان هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور قرار است آبان ماه ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا