یزدفردا :قانون الحاق يك تبصره به ماده 17 قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد
این قانون در جلسه علنی مورخ 1394/5/28 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1394/6/4 به تایید شورای نگهبان رسیده است و طی نامه شماره 79635 مورخ 1394/06/21 از سوی رییس جمهور ابلاغ گردید.


 قانون 49568 : قانون الحاق يك تبصره به ماده (17) قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش



قانون الحاق يك تبصره به ماده (۱۷) قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش

ماده واحده - يك تبصره به شرح زير به عنوان تبصره (۱۰) به ماده (۱۷) قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵ /۷ /۱۳۸۸ و اصلاحات بعدي آن الحاق مي شود:
تبصره ۱۰- وزارت آموزش و پرورش مكلف است فقط مربيان پيش دبستاني و نيروهاي خريد خدمات آموزشي كه قبل از تصويب قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعيين تكليف استخدامي معلمين حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش (تاريخ ۲۶ /۷ /۱۳۹۱) با آموزش و پرورش همكاري داشته اند را به منظور تأمين نيروي حق التدريس با توجه به رشته تحصيلي، مقطع (حداقل كارداني)، جنسيت، نياز منطقه اي و سنوات همكاري با آن وزارتخانه بدون الزام به رعايت ماده (۸) اين قانون به كارگيرد و استفاده از ساير نيروها در اين زمينه ممنوع است.
بار مالي ناشي از تصويب اين قانون در حد سقف حق التدريس سالانه و از محل حق التدريس پرداختي به كاركنان رسمي و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمين مي شود. بديهي از به كارگيري اين نيروها الزامي براي استخدام رسمي نمي باشد. اين قانون از تاريخ ۱ /۷ /۱۳۹۴ لازم الاجراء است.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ بيست و هشتم مرداد ماه يكهزار و سيصد و نود و چهار مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و در تاريخ ۴ /۶ /۱۳۹۴ به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

علي لاريجاني 

دریافت متن کاملdownlod

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا