یزد فردا: بیش از 87 هزار کلنی زنبورعسل در استان قزوین وجود دارد

یزد فردا معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس سرشماری انجام شده که همزمان با سراسر کشور انجام شده بیش از ۸۷ هزار کلنی زنبورعسل در استان قزوین وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس سرشماری انجام شده که همزمان با سراسر کشور انجام شد، بیش از 87 هزار کلنی زنبورعسل در استان قزوین وجود دارد.

به گزارش یزد فردا وی بیان کرد: تولید و پرورش زنبورعسل در استان قزوین باید در اولویت برنامه‌های مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی قرار بگیرد تا بدین وسیله صادرات این محصول افزایش یافته و در رونق اقتصادی نقش داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 1590 زنبوردار در استان فعالیت می‌کنند که مسئولان باید امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت مطلوب زنبوردار و بهره‌یرداران صنعت پرورش زنبورعسل فراهم کنند.

اکبری با اشاره به اینکه سالانه بیش از 600 تن زنبورعسل در استان قزوین تولید می‌شود، گفت: براساس سرشماری انجام شده از زنبورستان‌های استان سالانه بیش از 600 تن زنبورعسل در استان قزوین تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای توسعه تولید زنبورعسل باید کارگاه‌های آموزشی تخصصی در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید پرورش زنبورعسل برگزار شود تا  بدین ترتیب سطح آگاهی و تخصصی زنبورداران نیز ارتقاء یابد.

 

"افراد حاضر در این صفحه"

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا