یزدفردا:برخی خبر ها حاکی از آن است که هدایت حمله کنندگان به سفارت عربستان در تهران را اطرافیان یکی از به اصطلاح مراجع تقلید تندرو مقیم قم در دست داشته اند.

 
وی طی سال های اخیر در جهت ایجاد تفرقه و کینه میان برادران اهل سنت و تشیع در تلاش بوده است.
 
به گزارش خبرنگار فرارو ، بسیاری از این حمله کنندگان از شهر قم و گروهی دیگر از شهر کرج به پایتخت عزیمت کرده اند که بسیاری از آن ها دستگیر شده اند. 
 
طرفداران این مرجع تقلید افراط گرا، که به سلفی های شیعه معروف اند، تحت فرمان او کانال های متعدد و پر هزینه ی ماهواره ای تاسیس کرده و به صورت شبانه روزی با پخش برنامه های توهین آمیز نسبت به اصحاب پیامبر اسلام (ص) بر طبل تفرقه و دشمنی میان شیعه و سنی می کوبند.
 
دفتر مرکزی اکثر قریب به اتفاق این شبکه های مرتجع، در انگلیس قرار دارد.
 
کانال های ماهواره ای وابسته به وهابیت عربستان و مفتی های سعودی نیز با استناد به مطالب این شبکه های ماهواره ای وابسته به تشیع انگلیسی، شیعیان را خرافاتی، کافر و مستحق مرگ می دانند.
 
در پی اقدام اخیر وهابی های سعودی نسبت به اعدام شیخ نمر، روحانی معترض حجاز، و شکل گیری موج گسترده اعتراضات در جهان اسلام و خارج از آن علیه نقض حقوق بشر در این کشور، حمله به سفارت ریاض در تهران و کنسولگری آن در مشهد، عملا آل سعود را از زیر فشار سنگین افکار عمومی بین المللی خارج و آن را به طلبکار ایران مبدل ساخت.
 
سعودی ها در پی این حمله برنامه ریزی شده، به شورای امنیت سازمان شکایت کردند و به همراه تعداد اندکی از کشور کوچک یا فقیر عربی و افریقایی، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند. 
 
این حمله خسارت بار، بلافاصله از سوی روسای سه قوه و شخصیت های سیاسی و دینی ایران محکوم شد اما عملا نتیجه ی مثبتی به همراه نداشت.
 
شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز سه شنبه، به اتفاق آرا و بدون اشاره به اعدام شیخ نمر از سوی عربستان، حمله به سفارت این کشور در تهران را با تند ترین عبارت ها محکوم کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا