یزدفردا:بانک مرکزی در جلسه امروز شورای پول و اعتبار گزارش مفصلی از وضعیت مالی و تخلفات تعاونی اعتباری «ثامن‌الحجج» ارائه کرد.


به گزارش ایسنا، جلسه شورای پول و اعتبار در حالی امروز عصر در محل بانک مرکزی برگزار شد که بررسی وضعیت موسسه اعتباری ثامن‌الحجج مهم‌ترین دستورات جلسه امروز بود.

بر این اساس بانک مرکزی گزارش مشروحی درباره عدم تعادل در وضعیت مالی موسسه ثامن‌الحجج ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، تخلفات انجام‌شده در این موسسه و همچنین اقدامات بانک مرکزی و قوه قضائیه به منظور ساماندهی ثامن‌الحجج و نیز محدودیت‌های موجود برای رفع نگرانی سپرده‌گذاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آن طور که بانک مرکزی گزارش داده، شورای پول و اعتبار ضمن تقدیر از سازمان‌های مرتبط از جمله قوه قضائیه و بانک مرکزی بر لزوم تداوم اقدامات انجام‌شده با استفاده از اختیارات قانونی تا زمان تعیین تکلیف نهایی این موسسه تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، ثامن‌الحجج از موسسات اعتباری غیرمجاز بوده و تحت نظارت بانک مرکزی قرار ندارد. مدتی است که این موسسه به دلیل فعالیت‌های خارج از چارچوب قانونی با مشکلاتی مواجه و سپرده‌گذاران آن بلاتکلیف مانده‌اند. این در حالی است که با ورود بانک مرکزی و برخی دستگاه‌های ذیربط برای برطرف‌کردن مشکلات این موسسه و تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن اخیرا اعلام شد که تصمیم به واگذاری ثامن‌الحجج به بانک پارسیان گرفته شده است.

بر این اساس قرار است تمامی تعهدات این موسسه غیر مجاز در قالب قراردادی به بانک پارسیان واگذار شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا