یزدفردا:رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: طی یک هفته اخیر حدود 900 تومان افزایش قیمت مرغ داشتیم و قیمت آن از 5500 به 6400 تومان افزایش یافت که البته با توجه به کاهش تقاضا، از روز گذشته دوباره شاهد کاهش دوباره قیمت‌ها هستیم.


مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عمده صادرات ما در بخش مرغ و تخم‌مرغ به عراق صورت می‌گیرد که البته رقیب ما در بحث مرغ و به ویژه تخم‌مرغ، ترکیه است، با انتقاد از عرضه زیاد مرغ بر ضرورت زمان‌بندی منظم جوجه‌ریزی تاکید کرد و گفت: جلساتی در این زمینه برگزار کردیم تا تولید مرغ به اندازه میزان مصرف شود که هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرای برجام ورود نهاده‌های دامی مثل کنجاله، سویا، ذرت، مکمل‌ها، داروها و واکسن‌های طیور که اکثرا وارداتی است بدون واسطه انجام می‌شود و حذف واسطه ها منجر به بهبود شرایط در این حوزه می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی اظهار کرد: غالب نهاده های دامی از برزیل و اوکراین وارد می‌شوند که با اجرایی شدن برجام و بهبود روابط این نهاده ها بدون واسطه به کشور وارد می‌شوند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت صید جنوب امسال بسیار خوب بوده و تولیدمان بهتر از سال گذشته است، عنوان کرد: قیمت ماهی قزل آلا که از پرمصرف ترین ماهی ها محسوب می‌شود نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته و هر کیلوگرم ماهی قزل آلا 13 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم ماهی شیرجنوب 21 هزار تومان و ماهی سیاه 25 هزار تومان فروخته می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا