یزدفردا"عضو شورای اسلامی تهران با اشاره به درگذشت قهرمان اسطوره ای ورزش دنیا خواستار نامگذاری معبری به نام وی شد. 

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اقبال شاکری در دویست شصت و چهارمین جلسه شورا گفت: محمد علی کلی نماد ایستادگی در مقابل تبعیض نژادی و مقابله با سیاست های امپریالیستی امریکا در جنگ با ویتنام بود. 
 
وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم معبری در شهر تهران به نام این ورزشکار بزرگ نامگذاری شود. 
 
شاکری در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش ارائه شده در جلسه قبل شورا از سوی رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور اشاره کرد و گفت: در رابطه با موضوعات مطرح شده سه کار ویژه باید انجام شود. 
 
رئیس کمیته عمران شورای شهر افزود: تهیه نقشه پهنه های گسلی، استقرار سامانه های هشدار سریع سیل و زلزله و ساماندهی رود دره ها و آب های سطحی سه اقدامی است که باید در شهر تهران انجام شود. 
 
شاکری در ادامه گفت: ساماندهی اقدامات عمرانی در این حوزه و پاسخگویی یکی از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد از این رو پیشنهاد می شود شرکت خاکریز آب از یک شرکت پیمانکاری به یک شرکت سیاست گذار تغییر یابد تا بهبود مدیریت و پاسخگویی مناسبت تر را شاهد باشیم. 
 
وی همچنین به نقش پر اهمیت شهرداری در موضوع تفاهم نامه شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی کشور اشاره کرد و افزود: شورا نقش مهمی در به بار نشستن مفاد این تفاهم نامه دارد و باید با برگزاری جلسه ای دیگر این موضوع محقق شود. 
 
همچنین علی صابری عضو حقوقدان و روشن دل شورا نسبت به محقق نشدن مواد لایحه شهر دسترس پذیر گلایه کرد و گفت: با وجود اهمیت این موضوع همچنان به عنوان یک گره ناگشوده باقی مانده است. 
 
در ادامه این جلسه نیز مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: یکی از ایراداتی که در برنامه های مناسبتی ماه رمضان به مجموعه شهرداری وارد بود عدم محوریت قرار دادن مساجد بود. 
 
مرتضی طلایی گفت: کم رنگ شدن مساجد و سوق دادن مردم به بوستان ها آن هم در ماه رمضان چندان پسندیده نیست. 
 
وی گفت: از اینرو توصیه می شود شهرداری تهران برنامه های ماه مبارک رمضان را با محوریت قرار دادن مساجد انجام دهد. 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا