یزدفردا"پس از سه روز تعطیلی بورس اوراق بهادار ایران نفسی تازه کرد و اندکی مثبت شد. در معاملات امروز بیش از 861 میلیون اوراق بهادار معامله شد.


به گزارش ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز معاملات هفته سوم خرداد ماه بورس اوراق بهادار تهران که در هفته گذشته چیزی نمانده بود از کانال 76 هزار واحدی سقوط کند 76 واحد رشد کرد و به رقم 76 هزار و 160 واحد رسید.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در حرکتی سینوس گونه روند معاملات را پی گرفت و در بهترین حالت رقم 76 هزار و 200 واحدی را کنترل کرد.

ارزش معاملات امروز به 237 هزار و 406 میلیون و 200 هزار بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 861 میلیون و 211 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 61 هزار و 388 معامله بود.

نماد شرکت ایران خودرو امروز با 57 واحد افزایش در شاخص بیشترین تاثیر را در روند مثبت بازار داشت و سایپا نیز با 48 واحد افزایش شاخص بورس را بالا کشید.

در کفه مقابل نماد بانک ملت با 40 واحد کاهش در شاخص کل بیشترین تاثیر را در افت بازار داشت همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از دیگر تنزل دهندگان شاخص بودند.

توسعه معادن روی ایران، واسپاری و سپنتا بیشترین افزایش قیمت سهام و همچنین موتوژن، کابل البرز و سرمایه گذاری اعتباری ایران بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

فرابورس ایران نیز امروز 5.8 واحد رشد کرد و به مقدار 820.5 رسید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا