در خبر ها داشتیم شرکت «ارج» به طور کامل تعطیل شد

یزدفردا" مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا ضمن تکذیب تعطیلی کارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر کذب را فضاسازی رسانه ای علیه دولت دانست و گفت: هفت شرکت داخلی و خارجی متقاضی خرید این کارخانه هستند که بعد از بررسی نهایی، واگذاری انجام می شود.

 
«فرهاد حنیفی» عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این واحد تولیدی در دو سال اخیر نزدیک به 15 هزار کولر و بخاری تولید کرده و انبارهای این شرکت یک هزار دستگاه کولر و بخاری آماده فروش دارد.
 
وی، به تزریق نقدینگی 200 میلیارد ریالی در دو سال اخیر به این کارخانه اشاره کرد و گفت: این سرمایه در گردش از طریق گروه توسعه ملی با هدف جلوگیری از توقف تولید و پرداخت حقوق بازنشسته ها صورت گرفته است.  
 
حنیفی در ادامه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر خروج بانکها از بنگاهداری اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، 50 شرکت زیرمجموعه هلدینگ بانک ملی از جمله ارج در فهرست واگذاری هستند.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، از تقاضای 6 شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برای خرید کارخانه ارج خبر داد    
 
وی گفت: اطلاعات تکمیلی درباره اقدامات انجام شده برای کارخانه ارج و برنامه های آینده آن، فردا(شنبه) از طریق روابط عمومی شرکت ارج اطلاع رسانی خواهد شد.

از صبح امروز، تعطیلی کارخانه ارج و تجمع کارکنان آن به طور گسترده در سایتها و فضای مجازی بدون ذکر منبع منتشر شده است. 

شرکت «ارج» به طور کامل تعطیل شد
 ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - 
شرکت ارج به دلیل مشکلاتی که از پیشتر گریبانگیر آن شده بود، به طور کامل تعطیل شد.
 
به گزارش مستبین، شرکت ارج به دلیل مشکلاتی که از پیشتر گریبانگیر آن شده بود، به طور کامل تعطیل شد و تمامی دستگاههای آن در حال جمع آوری است.
 
تعداد زیادی از کارگران این شرکت نیز در حال تدارک تجمع و اعتراض هستند.
 
پیش از این کارگران این کارخانه با ارسال طوماری خطاب به مقامات ارشد دولتی از جمله وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفبار این کارخانه شده‌اند.
 
در بخشی از این نامه که به امضای همه کارگران این شرکت رسیده آمده است: در تاریخ نگارش این مکتوب (23 دی ماه 94)تعداد تولیدات شرکت به صفر رسیده است و به نظر می‌رسد مدیریت شرکت پیرو سیاست‌های صاحبان شرکت هیچگونه برنامه جامع راهبردی در خصوص ادامه تولید و یا افزایش سبد محصولات و بهینه‌سازی محصولات و دستگاه‌ها و ماشین آلات موجود ندارد.
 
در ادامه نامه، کارگران وضعیت فعلی را حاصل ناکارآمدی سیاست‌های مدیریتی دانسته‌اند و افزوده‌اند: با مقایسه آماری نیروی انسانی مشخص می‌شود که تاکنون ۸۸ نفر از پرسنل کارآمد شرکت با انواع بهانه‌های واهی تعدیل شدند.
 
همچنین در این طومار آمده است: در تاریخ بیست و دوم دی ماه، در جلسه‌ای با حضور بیش از ۴۰ تن از کارکنان و مدیریت شرکت به صراحت اعلام شده که سهامدار عمده به دلیل زیان‌ده بودن تولید کلیه محصولات و عدم داشتن توجیه اقتصادی برنامه‌ای برای ادامه روند تولید در شرکت ارج ندارد.
 
در پایان این نامه می‌خوانیم: ما کارگران ارج با سوابق بین ۱۹ تا ۲۶ سال برای آینده شغلی خود نگرانیم و درعین حال خواستار فراهم شدن شرایط لازم جهت تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای ساخت و تولید انواع محصولات هستیم.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا