نظر رامبد جوان درباره «ماه عسل»/چرا باید به احسان علیخانی فحش بدهیم؟/علیخانی: روی تیتراژ ماه عسل تعصب دارم//«ماه عسل» از امشب آغاز می‌شود
یزدفردا"در طول هشت شبی که از ماه مبارک رمضان و پخش «ماه عسل» از شبکه سه سیما می گذرد، نظرات مثبتی به سمت این برنامه روانه شده است.از آن میان پیام دکتر علی ربیعی(وزیر کار،رفاه و تعاون اجتماعی) و دکتر عباس آخوندی (وزیر مسکن و شهرسازی) وزرای دولت تدبیر و امید ، قابل توجه بود و به عنوان نظرات مهم درباره برنامه احسان علیخانی محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین، در ابتدا دکتر علی ربيعي؛ وزیر کار ، رفاه و تعاون اجتماعی در يادداشتي عنوان كرد: «من به عنوان یک کنشگر به شما تبریک می گویم و همیشه برنامه شما را در ماه مبارک رمضان می بینم و هروقت فرصتی پیدا کنم و یا درگیر جلسه ای نباشم با اشتیاق آن را تماشا کردم و می‌کنم. من می خواهم نام برنامه شما را گسترش غمخوارگی ملی بنامم. می‌خواهم نام برنامه تان را هر ایرانی یک مددکار اجتماعی اطلاق کنم و همچنین می‌خواهم نام برنامه‌تان را «ماه عسلِ» زندگی خوب برای ایرانیان نام گذاری کنم. یا شاید بهتر باشد بگویم که یک ماه، «ماه عسل» اما ماه‌ها زندگی خوب برای ایرانیان و زندگی پر از شیرینی و عسل برای هر ایرانی که با این برنامه اتفاق می افتد. به گسترش خیر جمعی نیازمندیم و «ماه عسل» به نظرم حالا دیگر یک رسانه جمعی شده و یک نوع سخنگوی خیر جمعی است. خیر جمعی فقط کمک مالی نیست؛ خیر جمعی کمک از یک لبخند تا کمک ودستگیری و حتی یک آموزش ساده از طریق مهربانی است. من به نوبه خودم ابتدا به عنوان یک شهروند و بعد به عنوان وزیر دولت تدبیر و امید از تلاش های تهيه كننده و مجري اين برنامه تشکر می کنم.»

و پس از آن دكتر عباس آخوندي؛ وزیر راه و ترابری دومین وزیری بود که در پیامی به تهیه‌کننده «ماه عسل» برای ساخت چنین برنامه‌ای تبریک گفت و نوشت: «ميان دغدغه‌ها و مشغله‌هاي روزانه‌ام در ماه مبارك رمضان هر زمان كه فرصت پيدا كنم و بتوانم حتماً حتي براي دقايقي هم كه شده تماشاگر «ماه عسل» مي‌شوم. براي من اتفاق خيلي مهمي است، اينكه جايگاهي در تلويزيون به مردم اختصاص پيدا كند تا شنواي قصه آنها باشيم. اينكه ميان اين همه آدم كه در طول روز مي‌بينيم و قصه‌هايشان را نمي‌دانيم تلويزيون محمل و صندلي‌اش را به آدم‌های عادی تحويل دهد كه هم عبرت‌آموزي داشته باشد و هم تامل‌برانگيز و مهم‌تر از همه بر نهاد و نفسي كه به خاطر فضاي زماني آماده تحول است تاثير بگذارد. این برنامه می‌خواهد خيرطلبي و اميدواري را انتشار دهد و با قصه‌هايي كه حتي شاید به ظاهر شاد نیست تلاش کند ابتهاج درونی ایجاد کند و نفس حقیقت جو را به خدا نزدیک تر کند. برای همین به شما و گروه تولیدتان خسته نباشید می‌گویم، برقرار باشید.»

برنامه «ماه عسل» که دهمین سال پخش خود را پشت سر گذاشته است به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی هرشب حوالی ساعت 19 از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود. 

نظر رامبد جوان درباره «ماه عسل»
 

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ 
رامبد جوان می گوید: ماه عسل هم در عین اینکه می‌گریاند یا ممکن است حالت را منقلب بکند و اشک شما به عنوان واکنش حسی در بیاید باز هم کارکردش این است که امید می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، رامبد جوان که این هفته مهمان کافه خبر بود، موضع خود را درباره برنامه ماه عسل به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی با خبرآنلاین در میان گذاشت.

رامبد جوان در پاسخ به این سوال که برخی عنوان می کنند خندوانه در برخی برنامه ها به موضوعات ماه عسل نزدیک می شود و سوژه های اجتماعی را وارد برنامه می کند، چقدر این مسئله را قبول دارید، گفت: «به نظرم اینطور نیست، وظیفه‌ ما در خندوانه این هست که با چنین مواضعی مواجه بشویم. ممکن است یک جاهایی غم‌انگیز به نظر بیاید، اما به نظرم در عین غم‌انگیزی امید و حال خوب وجود دارد.»


او درباره ماه عسل نیز عنوان کرد:«در ماه عسل هم اوضاع به همین شکل است، ماه عسل هم در عین اینکه می‌گریاند یا ممکن است حالت را منقلب بکند و اشک شما به عنوان واکنش حسی در بیاید باز هم کارکردش این است که امید می‌دهد، با دیدن این برنامه احساس نمی‌کنید که همه‌چیز تمام شده است. بلکه این حس را می‌دهد که می‌شود زندگی کرد.»



رامبد جوان به دفاع از برنامه خود نیز پرداخت و گفت:«در «خندوانه» هم بعضا جریان برنامه به همین شکل است، امید می‌دهد در نتیجه جاهایی ممکن است شباهت با برنامه های دیگر پیدا کنند و ایرادی ندارد. ولی در ما چیز روتینی نیست، مدل ما اینطور نیست که اشک در بیاوریم، اما یک وقتهایی هم اشکمان در می آید و هیچ اشکالی ندارد، آدمیزاد هستیم.»
 
 
چرا باید به احسان علیخانی فحش بدهیم؟
 

۲۵ خرداد ۱۳۹۵
 
سید عبدالجواد موسوی در خبرآلاین نوشت: این روزها شرکت در کارناوالی که شبکه های اجتماعی به راه می اندازند درست مثل یک فریضه الهی شده. با این تفاوت که اگر کسی از انجام فرایض الهی سرباز زند مورد سرزنش دیگران قرار نمی گیرد اما اگر کسی به خود جرئت دهد و در این کارزار هیاهوی بسیار برای هیچ نقشی ایفا نکند آماج تمسخر و تحقیر دیگران می شود. بخشی از این مسابقه جنون آمیز قابل فهم است.

لج بازی با فضای رسمی و ادبیات خشک و مصلحت طلبانه رسانه های رسمی بخش قابل توجهی از آنان را که با فضای شبکه های اجتماعی سر و کار دارند به واکنش وا می دارد. این واکنش ها البته فقط به فیس بوک و اینستاگرام و تلگرام محدود نمی شود.

حتی در خبرگزاری های رسمی و مجوز دار هم شما وقتی مخاطب پیدا می کنید که یکی از شرکت کنندگان فعال این کارناوال باشید. در حقیقت این فضای شبکه های اجتماعی است که برای روزنامه نگار و نویسنده موضوع را تعیین می کند. این موضوع می تواند ستایش از مرحوم حبیب محبیان باشد و یا دشنام دادن به احسان علیخانی. من با هیچ یک از این موضوعات مشکل خاصی ندارم.

مشکل این جاست که اولا در این فضای احساسی و هیستریک هیچ موضوع مهم دیگری به چشم نمی آید. یعنی اگر در یک شهری و یا روستایی زلزله ای و یا سیلی بیاید و از بخت بد هیچ کس تصویر فاجعه آمیزی از آن واقعه ثبت نکرده باشد، کسی به اخبار آن وقایع وقعی نمی نهد. دوم این که در چنین فضایی هیچ کس گوشش به حرف حساب بدهکار نیست. حبیب محبیان را خدا رحمت کند. چهره نجیب و دوست داشتنی موسیقی امروز ایران تا همین یکی دو روز پیش جزو فراموش شدگان تاریخ بود اما همین که دار فانی را وداع گفت در شمار اسطوره های این سرزمین در آمد. اگر حقیقتا آن عزیز این قدر در تاریخ موسیقی این سرزمین مهم بود پس چرا تا دیروز کسی حتی نامی از او به میان نمی آورد؟ 

مسئله چیزی ورای مرده پرستی و این حرف هاست. طرف با چنان حدت و شدتی برای حبیب سینه چاک می داد که با خودم گفتم احتمالا آرشیو کاملی از آثار او را در اختیار دارد و به زیر و بم آثارش اشراف. اما جز مرد تنهای شب هیچ چیز دیگری را به خاطر نداشت. ای کاش همه ما فقط در چنین مواقعی جو گیر می شدیم و فقط به ستایش های افراطی و اغراق شده بسنده می کردیم. مشکل این جاست که ما به همان اندازه که می توانیم در ستایش و اظهار علاقه به دیگران اغراق و افراط کنیم می توانیم خشونت به خرج دهیم و بی رحم باشیم. این که یک آدم بی رحم و عاطفه سگی را کتک بزند و آن وقت ما هرچه فحش در زندگی آموخته ایم نثارش کنیم قابل درک و فهم است اما این که انتظار بکشیم که ماه رمضان فرا برسد و آن وقت ما هرچه خشم و نفرت داریم بر سر برنامه ماه عسل و مجری آن خالی کنیم جای تعجب دارد. چرا؟

تلویزیون ما سال هاست که دیگر دوست داشتنی نیست. نه تنها دوست داشتنی نیست که تماشایش آدم را عصبانی می کند. بی ذوقی و تکلف و تصنع و تبختر و چند چیز دیگر که نمی توانم در این جا بگویم وقتی با یکدیگر آمیخته می شوند حقیقتا به پدیده ای آزار دهنده بدل می شوند. با این حال این شکل از دشمنی با یک برنامه و مجری آن طبیعی نیست. این که ما انتظار بکشیم تا خطایی از آن برنامه سر بزند و ما نیز به خیل دشنام دهندگان بپیوندیم نشانه خطرناکی است.

قبلا هم گفته ام که احسان علیخانی هیچ چیزی که نداشته باشد دو ویژگی دارد که کمتر مجری تلویزیونی از آن بهره مند است. اول ظاهری مناسب و دوم لحن و بیانی طبیعی. غالب مجریان تلویزیون از این دو ویژگی که اصل و اساس کار مجری گری است بی بهره اند. اما وقتی دشنام دادن به احسان علیخانی جزو وظایف یک کاربر شبکه های اجتماعی می شود کسی به این حرف ها اعتنایی نمی کند.
ماه عسل البته مثل خیلی از برنامه های دیگر تلویزیون عیب و ایراد کم ندارد اما توجه کنیم که این برنامه دارد در تلویزیون ایران تهیه می شود. زمانی که فریدون جیرانی برنامه هفت را می ساخت خیلی ها به او ایراد می گرفتند و برنامه او را برنامه ای سخیف می دانستند. برنامه جیرانی هم خالی از عیب و خطا نبود اما وقتی همگان قدر جیرانی را دانستند که سر و کله افخمی و دوستانش پیدا شد. حالا خیلی ها فهمیدند که جیرانی چه کار دشواری انجام می داده و آرزوی برگشتن به آن روزها را دارند. احسان علیخانی در ماه مبارک رمضان و با همه محدودیت ها و موانعی که در تلویزیون وجود دارد برنامه ای را روی آنتن می برد که خیلی ها آن را می بینند. من بیننده برنامه علیخانی نیستم.

فقط گاهی از سر اتفاق چشمم به این برنامه می افتد و یا گاهی که در فضای مجازی سیل دشنام به سوی او روانه می شود کنجکاو می شوم و نگاهی به برنامه مورد نظر می اندازم. بی حوصله تر و خسته تر از آن هم هستم که بخواهم با دفاع از علیخانی دشمنان جدیدی برای خودم بتراشم اما یک چیز را نمی توانم نگویم و آن این که اگر حواسمان را جمع کنیم می بینیم که کلا آدرس را دارند به ما عوضی می دهند. به جای احسان علیخانی خیلی های دیگر هستند که می توانند در فهرست لعن و نفرین ما قرار بگیرند. خیلی ها که حقیقتا مستحق دشنه و دشنامند و اگر فضای مجازی چشم و گوشمان را نبندد می توانیم چهره کریه شان را ببینیم و صدای نکره شان را بشنویم.

(کاریکاتور) احسان علیخانی!
 

۲۳ خرداد ۱۳۹۵
 
در حاشیه برخی اظهار نظرها در خصوص برنامه احساساتی ماه عسل، مهدی فرد، این کاریکاتور را در ویژه نامه نیشخط منتشر کرد.

علیخانی تذکر همایونفر را پذیرفت
 

۲۳ خرداد ۱۳۹۵ 
احسان علیخانی درباره انتقاد کارن همایونفر بابت استفاده بدون اجازه از آثارش در برنامه «ماه عسل»، نکاتی را مطرح کرد و در عین حال خواستار پخش آثار این آهنگساز در برنامه‌اش شد.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه - 22 خرداد ماه - احسان علیخانی روی آنتن زنده از کارن همایونفر به دلیل تذکر وی درباره‌ی پخش بدون اجازه آثارش در «ماه عسل» تشکر و اعلام کرد که از این پس از این هنرمند برای استفاده از این موسیقی‌ها کسب اجازه می‌کند.

مجری «ماه عسل» در آغاز ششمین قسمت از پخش این برنامه گفت: کارن همایونفر از دوستان من در سینما و تلویزیون است و ما نمی‌توانیم، میزان موسیقی متن و موسیقی فیلم و سریال که توسط این هنرمند ساخته شده است را بشماریم؛ البته ما در بسیاری از گفت‌وگوهای برنامه به عنوان زیر صدا از آثار آقای همایونفر استفاده کرده‌ایم و او تذکری حرفه‌ای در نهایت ادب و محبت به ما داشت.

علیخانی در پایان با اشاره به زحمت و دشواری‌های ساخت یک موسیقی خوب، تاکید کرد: ساخت یک موسیقی خوب و حرفه‌ای اصلا ساده نیست؛ در شرایطی که امروزه تولید موسیقی کار ساده‌ای شده است، بعضی از دوستان ما آنقدر خوب روی درام و قصه، موسیقی خلق می‌کنند که شما حیفتان می‌آید از آن موسیقی استفاده نکنید.

کارن همایونفر - آهنگساز - بعد از پخش چند برنامه از «ماه عسل ۹۵» در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، انتقاداتی را نسبت به احسان علیخانی و اینکه موسیقی‌های او بدون رعایت حقوق مادی و معنوی اثر دائم در برنامه‌های صداوسیما استفاده می‌شوند، مطرح کرد.

این آهنگساز با اظهار علاقه به برنامه «ماه عسل» علیخانی عنوان کرده بود که حقوق مادی خود را پیشکش «ماه عسل» و سازمان صداوسیما می ‌ند، اما حداقل انتظار دارد که این برنامه حقوق معنوی او را با ذکر اثر و خالق آن اعلام کند.

هنگام صحبت کردن مجری و همچنین در فواصل برنامه «ماه عسل» از موسیقی ملایمی استفاده می‌شود که از آثار کارن همایونفر است. 

در «ماه عسل» امشب چه می‌گذرد؟
 

۲۰ خرداد ۱۳۹۵ -
 
امشب صحنه «ماه عسل »شاهد اتفاقی هیجان انگیز و دیدنی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ امشب صحنه ماه عسل شاهد اتفاقی هیجان انگیز و دیدنی است. احسان علیخانی میزبان خانواده اي است که پس از سالها همدیگر را پیدا می‌کنند و در «ماه عسل» با هم روبرو می شوند. 

اتفاقی که برای اولین بار است در تلویزیون و روی آنتن زنده رخ می دهد. احسان علیخانی و تیمش برای نمایش این قاب به یادماندنی و روایت داستان پیچیده این خانواده کار سختی دارند و قطعاً تماشای این قصه از قاب تلویزیون جذابیت زیادی دارد. 

آرش ظلی پور ؛برنامه ريز و يكي از اعضاي اصلي تيم توليد با گفتن این خبر از ذکر هرگونه اطلاعات دیگر خودداری کرد و با عنوان این جمله که جزییات این داستان نباید لو برود از مخاطبان «ماه عسل» خواست که حتماً امشب تماشاگر قسمت سوم این برنامه با اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی باشند.

علیخانی: روی تیتراژ ماه عسل تعصب دارم
 

۱۹ خرداد ۱۳۹۵
 
تیتراژ آغازین برنامه «ماه عسل» منتشر شد. این برنامه در طول ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 تا لحظه اذان مغرب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. «محسن یگانه» خواننده این تیتراژ است و قرار است پرونده هر شب «ماه عسل» با صدای «مهدی یراحی» بسته شود.

به گزارش موسیقی ما، محسن یگانه برای شروع برنامه «ماه عسل» قطعه «هرچی تو بخوای» را با ترانه‌ای از «روزبه بمانی» و تنظیم «مهیار رضوان» آماده کرده است. «کیان دارات» و «رضا عسگرزاده» نوازندگان گیتار کلاسیک و دودوک این اثر هستند. «آرش سعیدی» در این قطعه «گیتار بیس» نواخته است. میکس و مسترینگ این کار هم توسط «آرش پاکزاد» صورت گرفته است.

قطعه «هرچی تو بخوای» موجب دومین حضور محسن یگانه در برنامه «ماه عسل» شده است. یگانه برای اولین‌بار در سال 86 با احسان علیخانی همکاری کرد و قطعه «منو درگیر خودت کن» را خواند که اثر موفقی از آب درآمد و به سرعت همه‌گیر شد. او در ادامه دیگر با علیخانی در هیچ برنامه‌ای همکاری مشترک نداشت و حتی در مقطعی شایعه اختلاف میان آنها مطرح شد.

از طرف دیگر، ماه عسل 95 دومین همکاری محسن یگانه با روزبه بمانی محسوب می‌شود. این خواننده از اوایل دهه هشتاد که کار خود را آغاز کرد تا کنون حتی در قطعاتی که با همصدایی خواننده‌های دیگر خواننده -به جز یکی دو مورد- از ترانه‌ای غیر از سروده‌های خودش استفاده نکرده است.

 اولین همکاری این دو هنرمند در سال 86 بازتاب های زیادی داشت و مورد توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار گرفت و در زمره کارهای هیت محسن یگانه هم قرار گرفت اما حال باید منتظر بازخورد دومین تجربه مشترک یگانه و بمانی بود که دقایقی از انتشار آن می گذرد.

احسان علیخانی در اولین لحظات «ماه عسل» گفت: «ما با محسن یگانه ده سال قبل استارت زدیم و او اکنون پس از ده سال مجدداً تیتراژ ماه عسل را اجرا کرده است. امسال هم مثل همیشه روی تیتراژ ماه عسل تعصب دارم.» او همچنین از آرش پاکزاد و مهیار رضوان هم قدردانی کرد. از سوی دیگر برای اولین‌بار برادران «بوشهری» ویدئوی خوش‌ساختی برای تیتراژ آغاز ماه عسل آماده کرده‌اند که صدای محسن یگانه روی آن پخش می‌شود.

در افتتاحیه ماه عسل چه گذشت؟
 

۱۸ خرداد ۱۳۹۵
 
احسان علیخانی در افتتاحیه "ماه عسل" میزبان ستارگانی بودند که در طرح محسنین درخشیدند.

به گزارش مهر، در اولین قسمت "ماه عسل” سال ۹۵ که صرفا برنامه‌ای بود برای استقبال از ماه مبارک رمضان و یادآوری و مرور اتفاقات خوشایند "ماه عسل” سال قبل مهمانان ویژه‌ای حضور داشتند. تیتراژ افتتاحیه "ماه عسل” ۹۵ ترکیبی از ترانه‌های خاطره‌انگیز "ماه عسل” در ده سال اخیر بود و در شبی که گذشت تنها از بخشی از دکور جدید "ماه عسل” رونمایی شد.
عقیل دیگر کار نمی‌کند

احسان علیخانی ضمن توضیحاتی کوتاه درباره اتفاقات پیش رو در "ماه عسل” با مرور ماجرای محسنین و حمایت جمع کثیری از مردم خیر و نوع دوست کشور و هنرمندانی که در این طرح شرکت کردند مخاطبینش را به تماشای آیتمی از زندگی و حال و هوای امروز عقیل دعوت کرد. کودک هشت ساله‌ای که باعث و بانی رقم خوردن این طرح بزرگ در کشور شد. به فاصله ۵ ماه بعد از حضور عقیل در "ماه عسل” به کمک خیرین نیکوکار و تحت حمایت کمیته امداد داراب در استان فارس عقیل صاحب خانه شد و زیر سایه پر مهر مادرش زندگی می‌کند. عقیل دیگر کار نمی‌کند و مشغول تحصیل است.

درخشش ستاره‌های محسنین در "ماه عسل”
در ادامه و در بخش اول گفتگو بهنوش بختیاری، فریبا کوثری و ماه‌چهره خلیلی به نمایندگی از میان هنرمندانی که در طرح محسنین حامی کودکان نیازمند شدند در "ماه عسل” حضور پیدا کردند. احسان علیخانی ضمن توضیح این نکته که دلیل دعوت از این هنرمندان همت، دغدغه و احساس مسئولیت اجتماعی و سرانجام حضور مؤثر در طرح محسنین است از فریبا کوثری خواست تا نظر خود را درباره تبدیل شدن طرح محسنین به یک جریان گسترده اجتماعی بیان کند.

فریبا کوثری: تنها شاد کودکان کار نباشیم
کوثری ضمن تشکر از علیخانی به خاطر دعوتش به "ماه عسل” گفت: نه به عنوان یک هنرمند بلکه به عنوان یک انسان احساس کردم نسبت به جامعه‌ام، مردم کشورم مسئول هستم و این بار سنگینی است. امیدوارم این قدم‌های کوچکی که برداشتیم و تبدیل به دریایی شد و نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر تحت پوشش محسنین قرار گرفتند، بار کوچکی را از دوش این کودکان کار برداشته باشد و امیدوارم محدود به ماه رمضان نباشد و ادامه داشته باشد. وی افزود: آرزو می‌کنم که تنها شاهد کودکان کار نباشیم و برای آنها قدمی برداریم.

خاصیت تلنگر را از "ماه عسل” نگیرید
 احسان عليخانی از مهمانانش خواست تا موضوعاتي كه دوست دارند در طول اين سي روز مطرح شود را بيان كنند. فریبا کوثری ضمن اشاره به موضوع اعتیاد و زندانیان زن، و نیاز به پرداخت بیشتر به این مقوله یادآور شد: اکثر موضوعات را در طول این ده سال بیان کرده‌اید، ولی شاید خیلی از موضوعات به فراموشی سپرده شده و هر سال با بیان موضوعات جدید لایه‌های پنهان زیر پوست شهر دیده می‌شود. وی افزود: فکرمی‌کنم مردم طرح موضوعاتی که مواجه شدن با آنها منجر به تلنگری به خودمان می‌شود و باعث می‌شود به داشته‌های‌مان کمی بیشتر فکر کنیم را دوست داشته باشند.

بختیاری: از دردهای جامعه بگویید
بهنوش بختياري در حالي كه براي مطرح كردن موضوع دل‌خواهش دودل بود با تأملي گفت: من خيلي دوست دارم شما درباره "ترنس"ها صحبت كنيد. خانم‌هايي كه علی‌رغم ظاهر زنانه روحيه مردانه دارند و بالعكس. اين يك آسيب اجتماعي است كه وجود دارد و تعداد اين افراد هم كم نيست.  شماری از این افراد از خانواده طرد شدند، کارتن‌خواب شدند و در پی این روند اعتیاد، دزدی و آسیب‌های فراوانی وجود دارد. عليخاني در تأیید این نکته گفت:  اين مسئله‎اي است كه در جامعه وجود دارد و استفتائات شرعي درباره‎اش انجام شده و ممكن است عده‎اي درگير آن باشند. هرچند كه من با شما در جمعيت آماري اين پديده تفاهم ندارم.

ماه‌چهره خلیلی نیز در پاسخ به این سؤال گفت: من به هنگام شکل‌گیری طرح محسنین سه ماه بود که احساس مادر بودن را تجربه کرده بودم و احساس می‌کردم بچه‌ها را بهتر می‌توانم درک کنم. به همین خاطر دوست دارم در "ماه عسل” پای صحبت بچه‌ها بنشینید و صداقت شفاف در کلام کودکان را به تصویر بکشید.

رستمی: "ماه عسل” برنامه‌ای برای همه اقشار جامعه
بعد از پخش آیتم عقد حامد و عاطفه در "ماه عسل” و حضور خیرین و مسئولین از جمله ریاست بنیاد شهید در جشن ازدواج آنها در مشهد مقدس، در بخش دوم گفتگو احسان علیخانی میزبان سه تن از بازیگران مرد سینما و تلویزیون شد. حمید گودرزی، سیاوش خیرابی و امیرحسین رستمی در قاب "ماه عسل” حاضر شدند. رستمی درباره حضور در طرح محسنین اعلام کرد: وقتی پشت اتفاقات خوب نیت‌های درست، انرژی خوب و صداقت وجود داشته باشد می‌توان حدس زد که چه نتیجه‌ای را به دنبال دارد و چون کسی نگاه مادی به این موضوع نداشت قابل پیش‌بینی بود. حمید گودرزی ضمن تأیید سخنان رستمی بیان کرد: "ماه عسل” و فراخوان برای این طرح در شکوفایی گسترش طرح محسنین بی‌تأثیر نبود. رستمی همچنین افزود: علت موفقیت و جذابیت "ماه عسل” و پایداری ۱۰ ساله آن، این است که "ماه عسل” برای یک قشر خاص نیست و تمام اقشار جامعه را در نظر دارد و مخاطب خودش ساخته است.

حمید گودرزی: امید به زندگی و آینده انگیزه تلاش
علیخانی از مهمانانش پرسيد: در تقابل با سختی‌ها در کار و زندگی چه چیزی باعث می‌شود که سختی را بپذیرند و مجدد شروع کنند حمید گودرزی در پاسخ به این سؤال گفت: به نظرم امید به زندگی و آینده است. باور اینکه تا وقتی زنده هستیم باید زندگی کنیم. همین جایزه گرفتن دوستان و موفقیت آنها باعث می‌شود که احساس کنم باید دوباره تلاش کنم و شکست‌ها را جبران کنم.

امیرحسین رستمی اعلام کرد: من خیلی در فضای مجازی مورد نقد قرار گرفتم که یک شبه به همه جا رسیدم و معمولا سختی‌ها و زمین خوردن‎های من و سایر دوستانم دیده نمی‌شود. اما من معتقدم قسمتی از این موفقیت‌ها و ماندگاری در عرصه هنر مربوط به تلاش و خواستن ما است. اما قسمت مهم‌تری وجود دارد که لطف و نگاه ویژه خدا است که بعضی‌ها شاید به جهت نداشتن اعتقاد مذهبی اسمش را شانس می‌گذارند.

خيرابي : براي بازيگر شدن كلي بيچارگي كشيدم
سياوش خيرابي كه به عنوان از يكي دیگر از خيرين طرح محسنين در برنامه "ماه عسل” حاضر شده بود در پاسخ به اين سؤال عليخاني که از او پرسید در تقابل با نامیدی و زمانی كه  از همه چيز مي‌برد چه مي‌كند بیان کرد: من وقتي كه در كارم می‌برم به گذشته‌ام فكر مي‌كنم و اینکه چه قدر تلاش کردم تا به اینجا برسم. شاید اگر در زمینه دیگری تلاش کرده بودم امروز وضع مالی خیلی بهتری داشتم ولی چون عاشقانه بازيگري را دوست داشتم خیلی تلاش کردم و به  روزهایی فکر می‌کنم که به خاطر رفتن به يك كلاس بازيگري ساده چه قدر سختی و بیچارگی کشیدم.

شرکت در فعالیت خیریه وظیفه چهره‌ها است
علیخانی به عنوان سؤال پایانی از مهمانانش پرسید: دلیل بزرگ ما برای دعوت از شما همت و مهربانی شما و حضور در طرح محسنین است. آیا مردم حق دارند فراتر از هنر بازیگری از شما مسئولیت اجتماعی طلب کنند، خودتان به تعهد به جامعه و دغدغه‌های اجتماعی فکر می‌کنید و یا منتظر دعوت برای حضور در این جریان‌ها هستید؟ رستمی پاسخ داد: شرکت در جریان‌های خیریه و مردمی در همه جای دنیا جزو وظایف اجتماعی چهره‌های معروف در زمینه‌های سیاست، ورزش و هنر است. گاهی در فضای مجازی مورد نقد قرار می‌گیریم که فعالیت خیریه چهره‌ها به جهت ریا است. در حالی که هنرمند با کار خیر می‌تواند دیگران را به شرکت در آن فعالیت خیریه ترغیب کند.

فاطمه میهمان ماه عسل به آرزویش رسید
فاطمه نویسنده معلولی که سال گذشته در قسمت آخر ""ماه عسل”" از آرزوی خود مبنی بر ملاقات با حسین سهیلی زاده سخن گفته بود موضوع آیتم بعدی "ماه عسل” بود. بعد از حضور فاطمه در "ماه عسل” و به دنبال تماس سهیلی زاده مبنی بر قبول خواسته فاطمه امروز یک سال است که فاطمه نوشته‌های خود را به وی می‌رساند و سهیلی‌زاده کارگردان مطرح تلویزیون فاطمه را به یک آموزشگاه فیلم‌نامه نویسی معرفی و شرایط تحصیل در این آموزشگاه را برای وی فراهم کرد.

با کاتبان وحی در قاب "ماه عسل"
مهمانان علیخانی در بخش پایانی افتتاحیه "ماه عسل" برادران جانفزا از شهر اصفهان بودند. مهراد جانفزا  که به همراه برادرش مهدی، طی ۱۸ سال موفق به کتابت یک جلد نفیس از قرآن کریم شده در توضیح علت و چگونگی این امر بیان کرد: پدر من که معمار و فردی مذهبی بود در جوانی مبتلا به بیماری سرطان شدند و خیلی زود از دنیا رفت و در سال آخر عمرش به ما وصیت کرد تا یک قرآن خطی را کتابت کنیم. بعد از فوت پدر دغدغه‌های جوانی و مشکلات از دست دادن پدر باعث شد تا حدود دو سال از این وصیت غافل شویم. بعد از دو سال پدر به خواب برادرم آمد و از عمل نکردن به وصیتش عصبانی و ناراحت بود.

از کتابت قرآن کریم تا ساخت پرورشگاه برای ایتام
علیخانی بیان کرد شنیدم که تصمیم دارید عواید و هدیه این اثر ماندگار را به ساخت یک پرورشگاه برای ایتام اختصاص بدهید، پیشنهاد این کار از سوی چه کسی مطرح شد. جانفزا پاسخ داد: این پیشنهاد از سوی مادرم مطرح شد.  وی همچنین از اساتید و هنرمندانی که در خلق این اثر عظیم نقش داشتند همچون استاد فرشچیان، استاد رسول معتمدی، دکتر صادق‌زاده، استاد ساعی، استاد قادران و آقایان بلندیان و علی و احسان تحریریان نام برد و تشکر کرد.  علیخانی در پایان پرسید: این سؤال ممکن است پیش بیاد که به جای این کار می‌توانستید کلی گره گشایی بکنید، و کارهایی را انجام دهید که در قرآن به آن سفارش شده است، چرا پدرتان چنین وصیتی کرد؟ 

جانفزا پاسخ داد: شاید مصداق بارز آن داستان است که پدری به فرزندانش وصیت کرد برای رسیدن به گنج زمینی را شخم بزنند، و گنج محصولی بود که از زمین به دست آمد. امروز احساس می‌کنیم که پدرم ما را به کتابت قرآن رهنمون کرد تا بتوانیم از دل آن به حقیقت برسیم، و از دغدغه‌هایی که در سنین جوانی وجود داشت رها شویم و هدایت قرآن در طول بیست سال تأثیر بسزایی در زندگی ما داشت.

استاد محمود فرشچیان روی خط "ماه عسل"
علیخانی در ادامه با استاد محمود فرشچیان در خارج از کشور تماس تلفنی برقرار کرد. استاد فرشچیان در خصوص قدر و منزلت این اثر توضیح داد: خوشا به سعادت کسانی که به هر طریقی و با هر نیتی به آستان مقدس الهی و پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) اظهار ارادت بکند و اجر و پاداش فراوانی به درگاه الهی دارد. من تصویری از این قرآن دیدم. باید شکر کرد که اثری بدین عظمت در این زمان فرا آمده و تمامی اساتید و دست اندرکارانی که این اثر با عظمت و ماندگار را به وجود آوردند قابل تحسین هستند و مورد لطف و عنایت حضرت احدیت بودند که خداوند این توان را به آنها داده تا چنین اثر تحسین برانگیزی را فراهم کنند. از خطاطی، تهذیب، جلد سازی، قلم‌زنی، رحل، طلا کاری و جواهرنشانی حقیقتاً تحسین برانگیز است. برای قرآن مجید در هر عصر و زمانی فعالیت شده اما این اثر جاودانه و ماندگار است.

«ماه عسل» از امشب آغاز می‌شود
 

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ 
 «ماه عسل ٩٥» با اجرا و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی از امشب - دوشنبه - کار خود را آغاز می‌کند و حدود ساعت 19 به پیشواز ماه مبارک رمضان می‌رود.

به گزارش ایسنا، «ماه عسل» امشب میزبان برخی از بازیگرانی است که در سال گذشته به طرح محسنین پیوستند و سرپرستی معنوی کودکان بی‌سرپرست را برعهده گرفتند.

فریبا کوثری، حمید گودرزی، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری، ماه‌چهره خلیلی و سیاوش خیرابی از جمله مهمانانی هستند که امشب روبه‌روی احسان علیخانی می‌نشینند.

طرح محسنین سال گذشته اولین بار در «ماه عسل» مطرح شد و تنها با گذشت پنج روز از عنوان این درخواست همیاری از سمت برنامه «ماه عسل»، ٢٧٠ هزار نفر، از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اقصی نقاط کشور اعلام حمایت کردند و پدر و مادر معنوی این کودکان شدند.

«ماه عسل ٩٥» در حالی امشب روی آنتن می‌رود که وارد یازدهمین سال پخش خود در شبکه سه سیما می‌شود. این برنامه اولین بار و با عنوان «جزر و مد» در سال ٨٤ روی آنتن رفت و پس از آن به «ماه عسل» تغییر نام داد و در طول این 10 سال با اجرا و تهیه‌کنندگی احسان علیخانی به پخش خود ادامه داده است. 

فردوسی پور مجری برگزیده سال 94 شد
 

۰۱ فروردين ۱۳۹۵  
عادل فردوسی پور در ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه با عنوان «سه ستاره» به عنوان مجری برگزیده سال ۹۴ از طرف مردم انتخاب شد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، احسان علیخانی با اختتامیه ویژه برنامه سه ستاره در شبکه سه حاضر شد و به معرفی برگزیده های بخش های مختلف پرداخت.
 
در ابتدای این برنامه علی اصغر پورمحمدی معاون سیما به ارایه سخنانی درباره برنامه های تلویزیون و همچنین برنامه «سه ستاره» پرداخت.
 
علیخانی مجری این برنامه در ابتدا درباره نقد برنامه ها و سریال های تلویزیونی اظهار کرد: نقد دلسوزانه با مغرضانه حرف زدن متفاوت است وگرنه قطعا به رسانه نقدهای زیادی وارد است اما هرچقدر هم برنامه بسازید باز هم یک طیف راضی نخواهند شد.

مجری برگزیده  
بخش پرطرفدار این برنامه انتخاب مجری برگزیده سال ۹۴ بود که با توجه به آرای مردمی عادل فردوسی پور مجری برنامه «نود» انتخاب شد.
 
عادل فردوسی بعد از گرفتن تندیس خود بیان کرد: مایه افتخار است چراکه این جایزه از طرف مردم است. خوشحالم کاری که در این سال ها انجام دادم نتیجه داده است مسلما هیچ کس نمی تواند، بگوید جایزه را دوست ندارد و من هم خیلی این تندیس را که از طرف مردم است دوست دارم.
 
رامبد جوان برگزیده بعدی این برنامه بود و در سخنانی اظهار کرد: خیلی ممنونم از توجه و حمایت مردم و واقعیت این است که برای من تنها هیجان این مسابقه اهمیت داشت وگرنه همه با هم رفیق هستیم و فقط این مهم است که کارهای خوب بسازیم. امیدوارم همین رفاقت باقی بماند و رشد کند.
 
در ادامه احسان علیخانی از فردوسی پور پرسید به چه کسی رای داده است و او ابتدا به دوستی خود با رامبد جوان اشاره کرد و توضیح داد: رفاقت من و رامبد جوان سابقه ای طولانی دارد. یکی از تاریخی ترین برنامه های «نود» حضور رامبد، سروش صحت و حبیب رضایی در برنامه بود. بعد از ان هم من به «خندوانه» رفتم. رامبد با عشق به «نود» آمد و من هم با عشق به «خندوانه» رفتم و دیشب هم محمد بحرانی صداپیشه جناب خان با عشق به آخرین برنامه «نود» در سال ۹۴ آمد.

رامبد خنده را به خانه ها آورد
 
فردوسی پور اضافه کرد: رامبد خنده را به خانه ها آورد و این اتفاقی بود که در شبکه ای که سراسری نیست رخ داد و واقعا جای تقدیر دارد. انرژی که او صرف می کند ستودنی است.
 
نفر برگزیده سوم در بخش اجرا داریوش فرضیایی بود که انتخاب وی به عنوان یکی از سه مجری برگزیده توسط یک کودک اعلام شد.
 
حضور فرضیایی به عنوان عمو پورنگ باعث شد بحث به خاله ها و عموهای کودکی سایر مجریان کشیده شد و شوخی بین مجریان به شیرین عقلی کشید و اینکه چه کسی چنین خصوصیتی را داراست.
 
پورنگ در ادامه این شوخی ها اظهار کرد که به من گفته اند که هم شیرین عقل هستم و هم شیرین زبان.

واکنش به حضور عادل فردوسی پور در برنامه کودک
 
رامبد جوان هم در واکنش به این سخن او عنوان کرد: درست است ولی ما فقط شیرین عقل هستیم.
 
احسان علیخانی نیز در واکنش به این شوخی ها و عباراتی که به کار می رود درباره عبارت شیرین عقلی توضیح داد: منظور دوستان از شیرین عقلی نوعی عشق به کار است، اینکه شما شبانه روز کار کنید، نقد همه گروه ها را در نظر بگیرید، بودجه هایی را که دیر می رسد و... و بعد با همه اینها باز هم کار کنید عشق می خواهد.
 
عادل فردوسی پور در این گفتگوها از رامبد جوان پرسید که چرا علیخانی را به «خندوانه» نمی آورد و او بیان کرد که چندین بار این مساله را مطرح کرده است.
 
علیخانی نیز بیان کرد که چندین بار برای حضورش در «خندوانه» دعوت شده است اما او نتوانسته در این برنامه شرکت کند.
 
در ادامه داریوش فرضیایی نیز از هر سه مجری خواست برنامه کودک را هم جدی بگیرند و به برنامه های کودک هم بروند.
 
رامبد جوان با این سخن فرضیایی اظهار کرد: عادل فردوسی پور را در برنامه کودک تصور کنید.
 
با شوخی های بین مجریان فضایی مفرح و شاد بر برنامه «سه ستاره» حاکم شد و گفتگوها به چاپ کتاب فردوسی پور رسید و اینکه نسخه ای از آن را به رامبد جوان داده اما او هنوز نخوانده است. علیخانی نیز با کشیده شدن بحث به این موضوعات از مهمانان خواست موضوعات شخصی شان را در مقابل مردم مطرح نکنند و بخش اجرا را با سلفی گرفتن فردوسی پور به پایان رساند.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا