میوه و سبزیجاتی که باید با پوست بخوریددر بیشتر زمان ها، غذا خوردن سالم نیاز به کمی کار بیشتر مانند پخت و پز غذا در خانه و بازرسی برچسب های مواد غذایی دارد.

میوه و سبزیجاتی که باید با پوست بخوریددر بیشتر زمان ها، غذا خوردن سالم نیاز به کمی کار بیشتر مانند پخت و پز غذا در خانه و بازرسی برچسب های مواد غذایی دارد.
 
به گزارش اعتدال به نقل از ایلنا، میوه و سبزیجاتی که باید با پوست بخوریددر بیشتر زمان ها، غذا خوردن سالم نیاز به کمی کار بیشتر مانند پخت و پز غذا در خانه و بازرسی برچسب های مواد غذایی دارد. پردازش غذاها را کاهش دهید و پوسته های خوراکی میوه ها و سبزیجات را جدا نکنید جدا کردن پوست خارجی برخی میوه ها و سبزیجات سبب از دست دادن ویتامینها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در پوست آنها می شود.
 
در حال حاضر، این بدان معنا نیست که تمام مواد مغذی به تنهایی در پوست واقع شده است کارشناسان اشاره می کنند هنگام پوست کندن گوجه فرنگی، برای مثال، شما خیلی ازمنافع لیکوپن را از دست نمی دهید. اما پوست کندن برخی از آنها سبب سود منحصر به فرد مستقل از گوشت میوه یا سبزی می شود. در اینجا شش مورد که باید بشناسید اورده می شود.

1. سیب
 
کندن پوست یک سیب واقعاً مقدار زیادی از ویتامین C را از شما نمی گیرد اما شما فیبر محلول پکتین را که می تواند به تنظیم نگه داشتن و کاهش کلسترول "بد" LDL و قند خون کمک کند را از دست خواهید داد.

2. هویج
 
هویج سرشار از پلی استیلن یک ترکیب شیمیایی که در حال حاضر برای آن پتانسیل کشتن سلول های سرطانی انسان در لوله های آزمایش کشف شده است. همچنین ممکن است اثرات ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهابی داشته باشند. یکی از مزایای سلامت شگفت آور از هویج بنفش این است که آنها غنی از آنتوسیانین هستند ا آنتوسیانین ز ترکیبات آنتی اکسیدانی است که در رنگ بلوبری وجود دارد و به آن حالت سوپر غذا می دهد.

3. سیب زمینی
 
پوست سیب زمینی فیبر، آهن و فولات بیشتری از گوشت سیب زمینی دارد. در هنگام کاشت سیب زمینی، سیب زمینی پیگمانته بنفش را انتخاب کنید که پوست آن حتی مهم تر است.
 
محققان در دانشگاه مین می گویند پوست این سیب زمینی حاوی 5 تا 10 برابر آنتی اکسیدان بیشتر از گوشت آنها دارد.

4. خیار
 
خیار پوست گرفته کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین K کمتری نسبت به خیار به طور کامل دست نخورده دارد. به علاوه، تقریباً تمام فیبر خیار از پوست آن است و گوشت داخلی، بیشتر آب دارد.

5. بادمجان
 
پوست بادمجان دارای یک آنتی اکسیدان به نام nasunin است. این ترکیبی است که به طور گسترده روی آن تحقیق نشده است اما یک مطالعه حیوانی در کتابخانه ملی پزشکی و موسسه ملی سلامت ایالات متحده نشان می دهد که این ماده آن می تواند در حفظ بافت سالم مغز مهم باشد.
 
به علاوه، nasunin بخشی بزرگتری از یک خانواده آنتی اکسیدان است که به عنوان فلاونوئیدها شناخته شده است. اگر فلاونوئیدهای بیشتری مصرف کنید با احتمال کمتری در طول زمان افزایش وزن پیدا می کنید.

6. انگور
 
اگر چه انگور یکی از بدترین میوه های تابستانی است چرا که آفت کش ها بیشتر از هر میوه دیگری در انگور استفاده می شود ولی انگور را از پوست آن خارج نکنید.پوست انگور دارای رسوراترول است یک فیتوشیمیایی در انگور قرمز که به نظر می رسد به نفع سلامت قلب و مغز باشد و کاهش سرعت رشد سرطان را در مطالعات سلولی و حیوانی نشان داده است.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا