نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۲ رای موافق با بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۵ به صورت یک فوریت موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۴۲ رای موافق با بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۵ به صورت یک فوریت موافقت کردند.


به گزارش  خانه ملت، نمایندگان  در جلسه علنی امروز (سه شنبه 15 تیر ماه) مجلس شورای اسلامی با 142 رأی موافق، 71 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در جلسه  با یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه 95 موافقت کردند.

گفتنی است علیرضا محجوب در مخالفت با یک فوریت لایحه اصلاح قانون بودجه 95 گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی برخی از درآمدها وصول نشده، رسیدگی به این لوایح و اصلاحیه ها که منابع آن باید از محل خزانه عمومی انجام شود در حال حاضر امکان پذیر نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در حال حاضر کسب و کار بسیاری از افراد رونق نداشته و افراد قدرت پرداخت معوقات خود را ندارند بنابراین بودجه فعلی امکان تحقق نداشته و بررسی این موضوع با قید فوریت امکان پذیر نیست لذا نیازمند بررسی دقیق تر و مفصل تر در این زمینه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه صندوق تامین اجتماعی در حال حاضر دارای مشکلات بسیاری است و کارفرمایان قادر به پرداخت سهم حق بیمه خود نیستند بهتر است در حال حاضر به رفع مشکلات این صندوق توجه شود.

محجوب با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی 39 میلیون بیمه شده و 3 میلیون مستمری بگیر دارد، تاکید کرد: دولت بزرگترین بدهکار به تأمین اجتماعی است و این صندوق نمی تواند شرایط فعلی را تحمل کند.

در ادامه محمدحسین فرهنگی به عنوان موافق یک فوریت این لایحه گفت: اگر دو فوریت مطرح بود دلایل مخالفت خود را بیان می کردم زیرا در ماده واحده اصلاح قانون بودجه تصمیمات بحث برانگیزی مطرح شده است و نمی توان موضوعات مهم را با عجله تصویب کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اما یک فوریت این لایحه قابل بررسی و تصویب است چرا که در غیر این صورت و عدم تعیین تکلیف این موضوع دولت را در پرداخت حقوق ها و دستمزدها دچار مشکل می کند بنابراین باید طبق ماده 160 آیین نامه طرح ها و لوایح را با قید فوریت و با اولویت بررسی کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا