8 هزار نیروی پلیس در مناطق مختلف این کشور از جمله در شهرهای استانبول و آنکارا به ظن دست داشتن در کودتای نافرجام جمعه شب٬ اخراج شده اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد امنیتی ترکیه امروز (دوشنبه) از اخراج 8 هزار پلیس به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر خبر داد.


یک مقام امنیتی بلندپایه ترکیه به خبرگزاری رویترز گفت که 8 هزار نیروی پلیس در مناطق مختلف این کشور از جمله در شهرهای استانبول و آنکارا به ظن دست داشتن در کودتای نافرجام جمعه شب٬ اخراج شده اند.

این اقدام در ادامه تدابیر امنیتی ترکیه پس از کودتای نافرجام مذکور صورت می گیرد. از روز شنبه تاکنون حدود 6 هزار نفر اعم از شخصیت های نظامی و قضایی در ترکیه به اتهام مشارکت در این کودتا بازداشت شده اند.
 
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دولت ترکیه، در نتیجه حوادث روزهای اخیر، بیش از 290 نفر از جمله یکصد کودتاگر کشته و حدود یک هزار و 400نفر دیگر زخمی شده اند.
 
اقدامات اخیر ترکیه، از جمله بازداشت های گسترده افراد به ظن دست داشتن در این کودتا، و نیز تجدید نظر درباره منع اعدام، انتقادهای زیادی به همراه داشته است.
 
دولت ترکیه، فتح الله گولن، مخالف دولت و ساکن در آمریکا را عامل اصلی این کودتا می داند؛ اتهامی که وی تکذیب کرده است.
 
بامداد شنبه 26 تیر ماه شماری از نظامیان ارتش ترکیه با استقرار در ورودی پلهای موسوم به «بوغاز ایچی» و«سلطان محمد فاتح» استانبول، سعی در اشغال نقاط راهبردی زیادی مانند مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی درشهرهای مختلف این کشور واجرای یک کودتای تمام عیار راداشتند که با حضور مردم در سطح شهرها به سرانجام نرسید و این کودتا پس از چند ساعت به شکست انجامید.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا