زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس :وجود مشکلات در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور را از دلایل استیضاح وزیر آموزش و پروش اعلام کرد . خبر تکمیلی از مشکلات کانون پرورش فکری .

 به گزارش خبر نگار یزد فردا :یکی از مواردی که بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش را پر رنگ تر از قبل کرده است کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است که در دولت تدبیر و امید از  رکود بی سابقه در حوزه فعالیت های فرهنگی و عدم پویایی لازم و به هم گسیختگی و بی برنامه بودن مفرط رنج می برد.

جالب آنکه خروج نیروهای باسابقه از ستادکانون پرورش کشور و به کار گیری افراد بازنشسته و نا آگاه که هیچ صبغه و سابقه در حوزه تخصصی کودک و نوجوان ندارند و  بکار گیری و برکناری متعدد نیروها در پست های کلیدی کانون مثل معاونت فرهنگی (چهارمین معاون در طول دولت )،معاونت تولید و... به این به هم گسیختگی دامن زده است . 

البته وجود هیات مدیره فرمایشی که هیچ گونه ارتباط موثری با بدنه کانون به ویژه در سطح مدیران کل ندارد نیز مزید بر علت شده است . 

از جمله مسائلی که در کانون پرورش فکری همچنان سوال برانگیز است بحث واگذاری فروش محصولات کانون پرورش و کتابهای درسی کانون زبان به شرکتی خاص !  در بخش خصوصی با ترک تشریفات !   

بدون  ضرورت است چرا که تخفیف 25 تا 30 درصدی کتابهای قطعی فروش کانون زبان برای این شرکت درسالهای گذشته هیچ صرفه و صلاحی برای کانون پرورش نداشته است . 

لازم به ذکر است کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش  تقریبا 300 هزار زبان آموز در کشور دارد که میانگین تقریبی هزینه کتاب هر ترم 25 هزار تومان می باشد. و همه ی این ها در شرایطی ست که مربیان فرهنگی ، ادبی و هنری این مجموعه معظم و تاثیرگذار  از دریافتی های بسیار مختصری برخوردار و به دلیل عدم وجود امنیت شغلی کمترین اعتراض را تاکنون داشته اند. 

 

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد:ضعف‌های جدی در آموزش و پرورش وجود دارد/ بررسی «استیضاح فانی در شرایط کنونی» در کمیسیون آموزش

زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه بسیاری از موارد استیضاح وزیر آموزش و پرورش از نظر واقعیت داشتن مورد تأیید بنده است گفت: موضوع «استیضاح فانی در شرایط کنونی»، باید در این کمیسیون بررسی شود.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به این پرسش که «نظر شما در خصوص مطرح شدن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش چیست؟»، اظهار داشت: اینکه در وزارت آموزش و پرورش ضعف‌های جدی وجود دارد، شکی نیست ولی اینکه آیا استیضاح در شرایط کنونی به نفع کشور است یا خیر، بحثی است که باید در کمیسیون مطرح و کارشناسی شود.

وی به بیان برخی از دلایل استیضاح علی‌اصغر فانی اشاره کرد و افزود: انتصابات سیاسی در حوزه ستادی و استان‌ها، عدم اجرا شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و عدم اجرای به موقع زیر نظام‌های این سند که قرار بود یکساله انجام شود، اجباری شدن موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، دغدغه‌ها و مشکلاتی که در حوزه مالی وجود دارد از جمله در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، مشکلات در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان، عدم اجرای واقعی رتبه‌بندی معلمان و عدم انتخاب رئیس برای دانشگاه فرهنگیان بعد از گذشت 3 سال از جمله موارد ذکر شده در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

 

زاهدی با بیان اینکه بسیاری از موارد استیضاح فانی از نظر واقعیت داشتن مورد تأیید بنده است، تصریح کرد: در کمیسیون آموزش مجلس ارزیابی انجام می‌شود که آیا در مقطع کنونی که دولت کمتر از یکسال برای ارائه خدمت فرصت دارد، علی‌رغم ضعف و مشکلات در سیستم آموزش و پرورش، استیضاح به صلاح است یا خیر و نظر این کمیسیون تأثیر جدی بر تصمیم دیگر نمایندگان خواهد گذاشت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون متبوعش چه زمانی در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش تصمیم می‌گیرد، گفت: به محض آنکه استیضاح از طرف هیئت رئیسه به کمیسیون ارسال شود، جلسه برگزار خواهد شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا