رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر آمادگی پلیس پیشگیری برای مدیریت بازگشت زائران اربعین از زوار حرم حسینی درخواست کرد تا هنگام بازگشت بردباری بیشتری داشته و همواره به اطلاع‌رسانی پلیس توجه کنند.

 

به گزارش  یزد فردا به نقل از  ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی' در کمیسیون هماهنگی پوشش ترافیکی و انتظامی بازگشت زائران اربعین حسینی(ع)، با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی و انتظامی، هنگام بازگشت از مراسم اربعین در سال‌های گذشته مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گرفته است، گفت: پلیس پیشگیری با برنامه‌ریزی جامع و حضور گسترده از پایانه‌های مرزی تا عمق خاک کشور در راستای خدمات رسانی به زوار اقدام می کند.
وی افزود: طرح‌های نهایی پوشش‌های انتظامی و ترافیکی برای تسهیل روند بازگشت زائران تدوین و وظایف هماهنگ هریک از یگان‌های تابعه به آنها ابلاغ و تفهیم شده است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا، در مورد محدودیت‌های ترافیکی که برای تسهیل بازگشت زائران اعمال خواهد شد، بیان کرد: در این زمینه تلاش پلیس بر این خواهد بود که اطلاع رسانی دقیق و گسترده به زائران داشته باشیم و همچنین در روند هماهنگ شدن آنها با این محدودیت‌ها همیاری موثری ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: در همین راستا هماهنگی‌های بسیاری با مسئولان استانی و شهرستان‌ها و همچنین واحدهای خدمات شهری انجام گرفته است تا با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوان تمامی ظرفیت‌های موجود را در اجرای این ماموریت حساس به کار گرفت.
سردار شرفی با اشاره به اینکه در هنگام بازگشت نیز بار سنگینی بر دوش پایانه مرزی مهران و استان ایلام قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری نیز مانند سایر بخش‌های نیروی انتظامی توجه ویژه‌ای به این پایانه مرزی دارد و آماده است تا متناسب با شدت گرفتن موج بازگشت زائران اربعین به میهن، توان و تمرکز خود را بر این محور افزایش دهد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در مورد حمل و نقل عمومی و مهیا کردن اتوبوس از پایانه‌های مرزی به سایر نقاط کشور، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است، تصریح کرد: با این وجود زائران می‌توانند در صورت کمبود وسایل حمل و نقل، مدت کوتاهی از ظرفیت توقفگاه‌ها و دیگر امکانات پلیس بهره‌برداری کنند تا شرایط بازگشت آنها مهیا شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان از زائران اربعین حسینی (ع) درخواست کرد با توجه با تراکم جمعیت در هنگام بازگشت و امکان بروز وقفه‌های احتمالی در جریان مراجعت، ضمن توجه به اطلاع‌رسانی پلیس با صبر و بردباری و کمک به یکدیگر، به ویژه هنگام خروج خودروها از پارکینگ و همچنین سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی، پلیس را در خدمت رسانی بهتر یاری کنند.
کمیسیون هماهنگی پوشش ترافیکی و انتظامی بازگشت زائران اربعین حسینی(ع) به ریاست رئیس پلیس پیشگیری ناجا، معاون عمرانی استاندار ایلام و دیگر مقامات انتظامی این استان برگزار شد وحاضرین در جلسه با ارائه نظرات کارشناسی و داده‌های میدانی به بحث و تبادل نظر پرداخته و اقدام به تدوین راهبرد نهایی مدیریت بازگشت زوار کردند. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا