رییس سازمان حج و زیارت گفت: دریافت تسهیلات 15 میلیون ریالی برای دارندگان فیش های حج عمره به منزله انصراف از حج عمره نیست اما حساب زائران تا زمان تسویه اقساط مسدود خواهد شد.

به گزارش یزد فردا ، سعید اوحدی افزود: ارائه تسهیلات 15 میلیون ریالی سفر عتبات عالیات تنها به افرادی اختصاص دارد که دارای فیش های ودیعه حج عمره باشند.
وی خاطرنشان کرد: اعزام کاروان های حج و زیارت به عراق که از 18 آبان به منظور جلوگیری از تداخل ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی متوقف شده بود، همچنان با قوت ادامه دارد و هم اکنون برنامه ریزی های خاص برای ایام نوروز امسال در دست اقدام است.
او اظهارداشت: زائران می توانند ظرفیت کاروان های هر استان مربوط به اعزام ها را در سامانه عتبات (www.atabat.org.ir) جستجو و با توجه به زمان تعیین شده و کاروان مورد نظر ثبت نام کنند. 
وی با بیان اینکه اعزام هوایی و زمینی کاروان ها در این دوره تا 25 دی ماه ادامه دارد،افزود: در حال حاضر برنامه سفر عتبات عالیات شامل زیارت بارگاه اهل بیت(ع) در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین است. 

به گفته وی، سفر به سامرا پس از حادثه تروریستی 16 آبان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از زائران ایرانی شد، متوقف و در صورت تایید امنیت از سوی مراجع ذیربط در آینده اعزام زائران به این شهر مقدس از سر گرفته خواهد شد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا