وی با اشاره به تحقیقات دستگاه قضا برای پی بردن به دیگر ابعاد این قتل فجیع ادامه داد: تحقیقات در مورد دیگر زوایای این اتفاق ناگوار ادامه دارد و بازپرس پرونده به تحقیقات تکمیلی ادامه خواهد داد.
توکل حیدری انگیزه قتل فجیع مهاباد را اعلام کرد.
 
توکل حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفتگو با میزان با اشاره به در جریان بودن تحقیقات در مورد انگیزه قتل فجیع مهاباد که تصاویر ان در فضای مجازی منتشر شده است گفت: در تحقیقات اولیه در بازپرسی "د. د" در اقاریر خود انگیزه قتل را مسائل ناموسی عنوان کرده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی جزییات جدیدی از پرونده قتل فجیع مهاباد که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود عنوان کرد.

 توکل حیدری رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به در جریان بودن تحقیقات در مورد انگیزه قتل فجیع مهاباد که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است گفت: در تحقیقات اولیه در بازپرسی "د. د" در اقاریر خود انگیز قتل را مسائل ناموسی عنوان کرده است.

وی با اشاره به تحقیقات دستگاه قضا برای پی بردن به دیگر ابعاد قتل فجیع مهاباد ادامه داد: تحقیقات در مورد دیگر زوایای این اتفاق ناگوار ادامه دارد و بازپرس پرونده به تحقیقات تکمیلی ادامه خواهد داد.

حیدری در پایان با بیان اینکه دستور رسیدگی فوق العاده و سریع این پرونده صادر شده است، گفت: رسیدگی سریع و عادلانه به این پرونده با توجه به ابعاد گسترده‌ای که این پرونده پیدا کرده است در دستور کار خواهد بود.

سوم مهر 96 در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 شهرستان مهاباد مبنی بر کشف جسد سوخته مجهول‌الهویه در جاده‌ای روستایی، مأمورین پلیس آگاهی به همراه بازپرس شعبه اول دادسرای مهاباد بلافاصله در محل حاضر شدند.

پس از وصول گزارش، پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای مهاباد تشکیل و بازپرس دستور تعیین هویت و تشخیص علت تامه فوت به پزشکی قانونی را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی پس از این حادثه از دستگیری عاملان آن خبر داد و تصریح کرد: در جریان تحقیقات مشخص شد که جسد متعلق به شخصی به هویت صادق برمکی متولد1371 ساکن مهاباد است.

 

 

جزییات جنایت جسد سوخته دوست صمیمی

تحقیقات درباره انگیزه قتل جوان مهابادی از سوی چهارنفر از دوستانش همچنان ادامه دارد. سوم مهرماه امسال جسد یک نوجوان ١٩ساله به نام صادق برمکی که از دو روز قبل ناپدید شده بود، در بیابان‌های روستای کهریز پیدا شد.
تحقیقات درباره انگیزه قتل جوان مهابادی از سوی چهارنفر از دوستانش همچنان ادامه دارد. سوم مهرماه امسال جسد یک نوجوان ١٩ساله به نام صادق برمکی که از دو روز قبل ناپدید شده بود، در بیابان‌های روستای کهریز پیدا شد.
 
تحقیقات جنایی پلیس مهاباد نشان از آن داشت که صادق شب قبل از جنایت توسط پسرجوانی به نام دانیال و ٣نفر دیگر از دوستانش با مشروبات الکلی مسموم شده و سپس او را در بیابان‌های اطراف شهر هدف ضربات ساطور و چاقو قرار داده‌اند و از این صحنه‌ها نیز فیلمبرداری کرده‌اند.
 
در ادامه ماموران پی بردند که دانیال و دوستانش سحرگاه فردای آن روز برای سرکشی سراغ صادق رفته و متوجه می‌شوند که دوستشان هنوز زنده است و در این مرحله با ریختن بنزین روی بدن صادق اقدام به آتش‌افروزی کرده و از صحنه‌های مرگبار پسرجوان فیلمبرداری و عکس‌های سلفی می‌گیرند.
 
تیم پلیسی پس از ٢٤ساعت متهمان این پرونده جنایی را دستگیر کردند و دانیال پس از دستگیری نیز همراه همدستانش به قتل صادق برمکی اعتراف می‌کنند. مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه درباره این پرونده گفت: «تحقیقات مقدماتی درخصوص انگیزه انجام این عمل مجرمانه ادامه دارد.
 
پس از اعلام گزارش وقوع قتل متهمان در اسرع‌وقت توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و با تشکیل پرونده در بازپرسی مهاباد، تحقیقات درباره علل و انگیزه‌های این جنایت آغاز شده و ادامه دارد.»
 
دادستان ارومیه با اشاره به این‌که انگیزه ارتکاب این جنایت هنوز مشخص نیست، افزود: «طبق گزارش‌های اولیه، متهمان از دوستان مقتول هستند که دونفر از آنها هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و پسرجوان را به طرز فجیعی به قتل رسانده و حتی با جنازه مقتول عکس سلفی هم گرفته‌اند.
 
پس از وقوع این قتل، عکس‌هایی مربوط به آن در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی و تشویش مردم شد که با اقدام به‌موقع در دستگیری عاملان جنایت آرامش به مردم بازگشت. بنابراین از همه مردم عزیز تقاضا داریم نسبت به منتشرکردن و دست‌به‌دست‌کردن چنین عکس‌ها و مطالبی که موجب نگرانی یا تشویش اذهان می‌شود، خودداری کنند.»
 
همچنین دایی صادق برمکی در تشریح ماجرا به رکنا، گفت: «گفته می‌شود این افراد عضو فرقه شیطان‌پرستی بوده‌اند، اما من یقین دارم که صادق عضو باند شیطان‌پرستی نبوده، به‌ خاطر این‌که خود صادق قربانی عقاید اعضای یک باند شیطانی شده است، حتی شایعه‌هایی درباره مصرف زیاد موادمخدر آنها در فضای مجازی منتشر شده که اصلا درست نیست، متاسفانه صادق قربانی یک باند شیطانی شده است و من شنیده‌ام حتی قاتلان تا به این لحظه از این کار ابراز پشیمانی نکرده‌اند.»
 
در ادامه خانواده برمکی، جوان مقتول مهابادی در پیامی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های دادگستری و نیروی انتظامی، مردم را به آرامش دعوت کردند.
 
خانواده صادق برمکی خطاب به مردم با فرهنگ مهاباد با بیان این‌که حادثه تلخ کشته‌شدن صادق، قلب‌ها را به درد آورده و دیدگان را اشکبار ساخت، نوشتند: «هرچند غم از دست‌دادن فرزندمان بسی گران و جانکاه است، ولیکن آنچه از ابراز همدردی در چند روز گذشته از مردم مهاباد و مسئولان دیدیم، باعث شد غم از دست‌دادن فرزندمان تا حدودی تسکین یابد. ضمن دعوت مردم عزیز و شهروندان فهیم مهابادی به حفظ آرامش، از دستگاه قضائی تقاضا داریم در اسرع‌وقت و با قاطعیت با موضوع برخورد کند تا شاهد تکرار چنین فجایعی در آینده نباشیم.»

دستگیری 4 نفر در مهاباد به اتهام قتل هولناک

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از دستگیری چهار نفر در مهاباد به اتهام قتل یک جوان 19 ساله خبر داد و گفت: تحقیقات مقدماتی در خصوص انگیزه انجام این عمل مجرمانه ادامه دارد.
 ۱۲ مهر ۱۳۹۶
دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از دستگیری چهار نفر در مهاباد به اتهام قتل یک جوان 19 ساله خبر داد و گفت: تحقیقات مقدماتی در خصوص انگیزه انجام این عمل مجرمانه ادامه دارد.
 
به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، مصطفی حبیبی دادستان ارومیه با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام گزارش وقوع یک فقره قتل جوان 19 ساله در محدوده خارج از شهر مهاباد در تاریخ سوم مهر ماه، متهمان به قتل در اسرع وقت توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و با تشکیل پرونده در بازپرسی مهاباد، تحقیقات درباره علل و انگیزه های این جنایت آغاز شده و ادامه دارد.
 
دادستان ارومیه با اشاره به اینکه انگیزه ارتکاب این جنایت هنوز مشخص نیست افزود: طبق گزارش‌های اولیه، افراد دستگیر شده از دوستان مقتول بوده‌اند که او را به طرز فجیعی به قتل رسانده و حتی با جنازه مقتول عکس سلفی هم گرفته‌اند.
 
حبیبی تاکید کرد: پس از وقوع این قتل، عکس هایی مربوط به آن در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی و تشویش مردم شد که با اقدام به موقع در دستگیری عاملان جنایت آرامش به مردم بازگشت؛ لذا از همه مردم عزیز تقاضا داریم نسبت به منتشر کردن و دست به دست کردن چنین عکس ها و مطالبی که موجب نگرانی و یا تشویش اذهان می شود، خودداری کنند.
قتل و سلفی با جسد سوخته دوست صمیمی

گزارشی عجیب از "فیلم سیاه" چهار پسر جوان

چهار پسر جوان پس از قتل دوست صمیمی‌شان با ضربه‌های ساطور و چاقو، او را به آتش کشیدند و از تمام این اقدامات خود فیلم گرفتند. پلیس مهاباد، متهمان را دستگیر و بازجویی از آنها را آغاز کرده است.

چهار پسر جوان پس از قتل دوست صمیمی‌شان با ضربه‌های ساطور و چاقو، او را به آتش کشیدند و از تمام این اقدامات خود فیلم گرفتند. پلیس مهاباد، متهمان را دستگیر و بازجویی از آنها را آغاز کرده است.
 
به گزارش رکنا، سوم مهر امسال، یکی از چوپان‌های مهاباد با جسدی سوخته کنار جاده روبه‌رو شد و به پلیس خبر داد. با حضور ماموران در محل، جسد به پزشکی قانونی منتقل و شناسایی هویت او آغاز شد.
 
همزمان خانواده‌ای نیز با مراجعه به کلانتری از مفقود شدن پسر ۱۹ ساله‌شان به نام صادق خبر دادند و گفتند: «صادق دیشب همراه چهار نفر از دوستانش سوار خودروی پراید شد و از خانه بیرون رفت. آنها هم دانشگاهی و از دوستان چندین ساله هم هستند.»
 
پس از تشخیص هویت مشخص شد، جسد سوخته متعلق به صادق است.
 
با کشف این سرنخ، بازداشت متهمان به جریان افتاد و آنها در عرض ۲۴ ساعت از سوی پلیس دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به قتل صادق به‌دلیل اختلافات شخصی اعتراف کردند.
 
همزمان با دستگیری متهمان، فیلمی از صحنه قتل پسر جوان به‌دست آمد که در آن متهمان از صحنه قتل و آتش زدن مقتول فیلم گرفته بودند.
 
صادق دانشجوی حسابداری بود و یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد. یکی از بستگانش که فیلم لحظه قتل و آتش زدن او را دیده، درباره جزئیات حادثه گفت: «هر چهار پسری که دستگیر شده‌اند بین ۱۸ تا ۲۰ سال دارند و همیشه در دانشگاه و بیرون با صادق بودند. آنها شب حادثه، صادق را به بهانه تفریح سوار پراید کردند و با هم به چند کیلومتری مهاباد رفتند اما در یک لحظه با ساطور و چاقو او را مجروح کردند و صبح روز بعد نیز در حالی‌که هنوز نفس می‌کشید با بنزین آتشش زدند.»
 
او درباره محتوای فیلمی که متهمان از صحنه قتل و سوزاندن تهیه کرده‌اند نیز گفت: «فیلم حدود ۱۵ دقیقه است و چندبار قطع و وصل می‌شود. اولین ثانیه‌های آن نیز صادق را در حالی‌که سرش زخمی است و به حالت تقریبا بیهوش در صندلی عقب ماشین نشسته و سرش روی بالشتک خودرو افتاده، نشان می‌دهد. متهمان خیلی خونسرد و آرام هستند، صدای ضبط خودرو را بلند کرده‌اند و ماشین هم در حال حرکت است. آنها دستکش سفید دارند و به صورتشان نیز ماسک زده‌اند.»
 
وی افزود: «فیلم لحظه‌ای قطع می‌شود اما در شروع دوباره می‌بینیم متهمان ماشین را به بیرون از شهر برده‌اند و در حال پیاده شدن از آن هستند. سپس با ساطور و چاقو ضرباتی به صادق می‌زنند. در این لحظه، صدای یکی از متهمان می‌آید که به دیگری می‌گوید برو تو هم بزن... داره بلند می‌شه...»
 
آشنای صادق، لحظه آتش زدن مقتول را نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: «فیلم خیلی فجیع است و نمی‌توان براحتی به آن نگاه کرد. ثانیه‌های آخرش، صادق را در حالی‌که در آتش است، نشان می‌دهد. آنها بنزین ریختند و او را آتش زدند. در بخشی از فیلم دو نفر از متهمان را دیدم که دوربین را بالا می‌آورند و ـ به حالت سلفی ـ ژست می‌گیرند.»
 
به گفته وی، مراسم تشییع صادق روز جمعه در مهاباد برگزار شد و پدر و مادر او نیز با حضور در دادسرا، درخواست قصاص کردند.
 
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی درباره حادثه گفت: «سوم مهر امسال، جسد سوخته مجهول‌الهویه در جاده‌ای روستایی کشف شد و بلافاصله ماموران و بازپرس شعبه اول دادسرای مهاباد در محل حاضر شدند.»
 
توکل حیدری با بیان این‌که جسد متعلق به صادق، متولد ۷۷ است، افزود: در این زمینه چهار نفر دستگیر شده‌اند که سه نفر از آنها به اتهام مشارکت در قتل عمد با قرار بازداشت موقت و یک نفر دیگر هم به اتهام معاونت در قتل عمد با قرار وثیقه به زندان  معرفی شدند.»
 
وی با بیان این‌که تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه متهمان ادامه دارد، افزود: «هر سه متهم به قتل، به انجام اعمالی که منجر به قتل شده اعتراف کرده‌اند.»

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا