یزدفردا:مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: اراده و برنامه قوی که شخص وزیر دارد و در بدنه وزارت صمت نیز هست، بر این است که تا می توانیم سیستم را شفاف سازی کنیم.

به گزارش یزدفردا به نقل از شاتا، افشار فتح الهی در اولین نشست جامعه بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت که در محل سازمان توسعه تجارت در حال برگزاری است، بیان کرد: در شرایط فعلی تقریبا ۴ وزارتخانه در بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام شده است که حجم کاری زیادی را بر عهده آن گذاشته است و ضرورت دارد نظارت بیشتری باشد.

مجموعه صمت در خط اول جنگ اقتصادی دشمن است

وی با اعلام اینکه ۴۰ درصد gdp کشور در حوزه وزارت صمت است، افزود: این در شرایطی است که به خاطر جنگ اقتصادی ایجاد شده توسط دشمن، مجموعه کاری وزارت صمت در خط اول جبهه مبارزه قرار دارد.

از وضعیت بحرانی عبور کردیم و به یک ثبات نسبی رسیدیم

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت در ادامه گفت: به نسبت شرایطی که ایجاد کرده اند اکنون از وضعیت بحرانی عبور کردیم و به یک ثبات نسبی رسیدیم.

اراده و برنامه قوی برای شفاف سازی داریم

فتح الهی با بیان اینکه اراده و برنامه قوی که شخص وزیر دارد و در بدنه وزارت صمت نیز هست، بر این است که تا می توانیم سیستم را شفاف سازی کنیم، تصریح کرد: ارزیابی و رصد عملکرد، بخش مهمی از کار بازرسی و نظارت است.

وی نظارت و بازرسی را یکی از اصول مدیریت نوین در دنیا دانست که در همه کشورها انجام می شود و ادامه داد: نظارت و بازرسی قوی در کشورهای توسعه یافته سبب کاهش تخلفات در سیستم های اداری آن ها شده است.

فرهنگ نظارت پذیری باید ایجاد شود

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت صمت با تاکید بر اینکه فرهنگ نظارت پذیری باید ایجاد شود، اضافه کرد: برنامه ریزی برای نظارت پذیری باید مدنظر قرار بگیرد و نظارت در فرهنگ و دین و مذهب ما نیز مورد تاکید است.

در حوزه برداشتن گلوگاه ها باید برنامه ریزی شود

فتح الهی با بیان اینکه شناسایی گلوگاه های فساد به تنهایی کافی نیست، افزود: در حوزه برداشتن گلوگاه ها باید برنامه ریزی شود و مسئولیت نظارت و بازرسی، تاکید بر برداشتن و رفع این گلوگاه ها از طریق مجموعه های متولی است.

رتبه ۶ وزارت صمت در مبارزه با فساد

وی با یادآوری اینکه وزارت صمت، رتبه ۶ در مبارزه با مفاسد را دارد، بیان کرد: علی رغم تبلیعاتی که می شود اما وضعیت مان در مبارزه با فساد خوب است‌.

پاسخگویی مثبت باعث ایجاد رضایتمندی در مردم می شود

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت با بیان اینکه پاسخگویی به شکایات جزو عناوین دفاتر بازرسی است، اضافه کرد: پاسخگویی مثبت باعث ایجاد رضایتمندی در مردم می شود و اگر به مردم پاسخگو نباشیم مردم به ما بی اعتماد می شوند.

فتح الهی خطاب به بازرسان و ناظران ادامه داد: پیگیر مسایل مردم باشید و اگر جایی هم پیگیری غیرقانونی بود باید شفاف به مردم اعلام شود.

وی همچنین گفت: اختصاص شماره تلفن برای دریافت شکایات اقدام خوبی است که توسط اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات انجام شده است.

وظیفه بازرسان و ناظران در شرایط کنونی سخت تر است

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی در پایان سخنان خود تصریح کرد: شرایط سختی در کشور است و وظیفه و شرایط و جایگاه بازرسان و ناظران سخت تر است و مسئولیت پذیری بیشتری می خواهد.

گفتنی است، اولین نشست جامعه بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت با حضور بازرسان و ناظران ارشد و با هدف شفاف سازی، ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سازمان توسعه تجارت ایران در حال برگزاری است.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا