یزدفردا :معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: ۳۰ درصد از ارزش افزوده بخش معدن مربوط به معادن کوچک مقیاس است که ۷۰ درصد اشتغال این حوزه را بر عهده دارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از  شاتا، جعفر سرقینی در همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در‌ سالن همایش های بین المللی هتل ارم بیان کرد: وزارت صمت و شخص وزیر صمت به صورت جدی در کنار طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است.

ارزش حدود ۲۱ میلیارد دلاری تولیدات مواد معدنی و زنجیره تولید آن در سال گذشته

وی با اعلام اینکه ارزش تولیدات مواد معدنی و زنجیره تولید آن پارسال حدود ۲۱ میلیارد دلار بوده است‌، تصریح کرد: البته درآمدهای معادن کوچک بسیار قابل توجه است و نباید فکر کنیم چون اسمشان کوچک است درآمد ناچیزی دارند.

آغاز طرح احیای معادن کوچک مقیاس از استان های محروم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در ادامه گفت: طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک مقیاس از استان های محرومی مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شروع شد.

توجه به معادن کوچک مناطق محروم برای اشتغالزایی

سرقینی یادآوری کرد: عمده معادن کوچک مقیاس در مناطق محروم است و از لحاظ ایجاد اشتغال باید به این معادن توجه کرد.

وی همچنین خطاب به روسایی سازمان های صمت استانی، تاکید کرد: روسای سازمان های صمت استانی با این طرح همکاری و تعامل داشته باشند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در پایان گفت: ۳۰ درصد از ارزش افزوده بخش معدن مربوط به معادن کوچک مقیاس است و این ۳۰ درصد در واقع ۷۰ درصد اشتغال این بخش را به عهده دارد.

گفتنی است که همایش رونق تولید با احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در‌سالن همایش های بین المللی هتل ارم در حال برگزاری است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا