یزدفردا:معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سفر به استان مازندران از بنای تاریخی کاخ چایخوران در چالوس بازدید کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از سازمان میراث فرهنگی، علی‌اصغر مونسان سه شنبه ۸ مرداد ۹۸،  از بخش های مختلف بنای تاریخی کاخ چایخوران بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که تعدادی از مسئولان استان مازندران و قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز حضور داشتند، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری در جریان آخرین وضعیت این بنای تاریخی قرار گرفت.

مونسان در این بازدید با اشاره به اهمیت بناهای تاریخی در کشور گفت: «بناهای تاریخی آثار فاخری هستند که با حمایت های دولت و ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری، می توان از آن ها در درآمدزایی و اشتغال زایی استفاده کرد.»

بنای تاریخی کاخ چایخوران از طریق صندوق احیا و بهره برداری از بناهای فرهنگی تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است کاربری گردشگری و پذیرایی داشته باشد.

مونسان را در این بازدید هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و نیز سیف‌الله فرزانه مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مازندران همراهی می‌کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا