یزدفردا:وزیر امور خارجه با حضور در سفارت تونس در تهران، دفتر یادبود رئیس جمهور فقید این کشور را امضا کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه با حضور در سفارت تونس در تهران، دفتر یادبود رئیس‌جمهور فقید این کشور، مرحوم الباجی قائد السبسی را امضا کرد.

در متن تسلیت وزیر امور خارجه آمده است: از طرف دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران درگذشت مرحوم الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور فقید تونس را به مردم بزرگوار و دولت دوست و برادر تونس تسلیت عرض می‌کنم.
در ادامه این پیام آمده است: پرزیدنت السبسی از رهبران برجسته جهان عرب بود که نماد دمکراسی و عقلانیت و مدارا و همزیستی در تونس شناخته می‌شد و فقدان وی در تونس و جهان اسلام و عرب جبران پذیر نیست.

در بخشی از این پیام آمده است: امیدوارم راه مردم‌سالاری که ایشان از حامیان و تلاشگران اصلی آن در تونس بود، با قدرت مردم و درایت رهبران تونس با قدرت و صلابت ادامه یابد و دوستی و همبستگی دو ملت بزرگ ایران و تونس پایدار باشد.
باجی قائد السبسی، پنجشنبه هفته گذشته پس از انتقال به بیمارستان نظامی تونس در پی وخامت اوضاع جسمانی‌اش درگذشت.

سبسی از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶ وزیر امور خارجه تونس و از ۲۷ فوریه ۲۰۱۱ تا ۲۴ دسامبر ۲۰۱۱ متصدی پست نخست‌وزیری این کشور بود. او پایه‌گذار حزب سیاسی «حرکة نداء تونس» بود و در انتخابات ریاست جمهوری تونس در سال ۲۰۱۴ که نخستین همه پرسی پس از انقلاب تونس (۲۰۱۰–۲۰۱۱) بود، به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا