یزدفردا:نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «ایثار» حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه شنبه ۷ مرداد ماه در این دیدار پس از استماع نظرات و مشکلات ایثارگران در حوزه‌های انتخابی این نمایندگان، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای دو مأموریت اساسی معیشتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در حوزه خدماتی و معیشتی به دلیل مسائل اعتباری با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مشکل بنیاد مربوط به بیمه است و این مشکل از زمانی پررنگ شد که مجلس شورای اسلامی بیمه تکمیلی درمان ایثارگران شاغل را مجدداً بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشت و با این کار حدود ۴۰۰ هزار نفر از ایثارگران به آمار بنیاد اضافه شدند که رقمی بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان را در ماه به هزینه‌های بنیاد افزود، اما هیچ اقدامی برای تأمین منابع مالی مربوط به این کار انجام نشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۶ مشکلی در زمینه بیمه‌های درمانی ایثارگران وجود نداشت، افزود: افزایش هزینه سرانه بیمه هر ایثارگر از ماهی ۸۵ هزار تومان به ۱۴۵ هزار تومان و افزایش حدود ۴۰۰ هزار نفر از ایثارگران به لیست بیمه شونده‌های بنیاد باعث شد که مجموع هزینه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه بیمه از ماهی ۱۰۰ میلیارد تومان به ماهی ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد که این مسئله فشار بسیار زیادی را به بنیاد تحمیل کرده است.

معاون رییس جمهور افزود: مبلغی که در سال گذشته به بودجه سالیانه بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه شد تنها افزایش حقوق سالانه ایثارگران را پوشش می‌دهد و برای سایر هزینه‌ها هیچ افزایشی نداشته‌ایم و این مسئله به خصوص در زمینه بیمه برای ما مشکلات زیادی را در پی داشته است به گونه‌ای که تعداد مراکز درمانی شرکت بیمه‌گر کاهش یافته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص پرداخت معوقات خانواده‌های شهدا مربوط به سال ۱۳۹۵ گفت: این معوقات برای اکثریت استانها پرداخت شده و به دلیل مشکلات بودجه‌ای در سایر استان‌ها موفق به پرداخت این معوقات نشده‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان دستوراتی را در خصوص موارد اجرایی مربوط به ایثارگران استان کرمان صادر کرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگان استان کرمان نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مسائل و طرح مشکلات پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا