یزدفردا:وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرعت عملیات ساخت بزرگراه شهید همت گفت : تلاش ها بر تکمیل این پروژه تا پایان تابستان جاری معطوف است.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، محمد اسلامی  روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بزرگراه شهید همت در کرج افزود: جابه جایی دکل برق فشار قوی در مسیر این پروژه یکی از موانع است که با هماهنگی وزارت نیرو این  مانع  برداشته می شود.

وی ادامه داد : طبق بررسی ها این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آن ۳۰ درصد ترافیک بزرگراه کرج – تهران  کاهش می یابد.

اسلامی گفت : بزرگراه شهید همت نقش موثری در روان سازی ترافیک اتوبان کرج – تهران دارد که با بهره برداری از این پروژه بخشی از ترافیک اتوبان مذکور به بزرگراه همت سرازیر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و  مسئولان استان البرز و کشور پیشرفت کار را رصد می کنند.

وی با اشاره به سفر سرزده خود به استان البرز گفت : امروز از پروژه های متروی هشتگرد و جاده طالقان بازدید شد که این پروژه ها با سرعت در حال انجام است.

اکنون وزارت راه و شهرسازی چند پروژه بزرگ راه سازی شامل آزاد راه تهران – شمال ، آزاد راه آبیک – چرمشهر ، بزرگراه شهید همت ، جاده طالقان و توسعه راه های فرعی استان البرز را در محدوده این استان در دست اقدام دارد.

استان البرز دارای یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

همچنین استاندار البرز در این بازدید گفت : امروز همت دولت متعالی است و پروژه های عمرانی استان به خوبی رصد و تکمیل می شوند.

عزیزاله شهبازی افزود:  امسال حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرا در استان البرز بیانگر تلاش مسئولان بر خدمات رسانی به مردم و تکمیل پروژه ها است.

تاکنون حدود ۱۴ کیلومتر از بزرگراه شهید همت بین تهران وکرج زیر بار ترافیک رفته و حدود هفت کیلومتر آن باقی مانده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا