یزدفردا:معاون اول رییس جمهور با اشاره به تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و سکوت مجامع بین المللی در برابر این تجاوزها، گفت: آنچه باعث شده که تا کنون دشمنان نتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند مقاومت و ایستادگی مردم و دولت لبنان بوده است.

به گزارش یزدفردا به نقل از دولت، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز(دوشنبه) در دیدار «جمیل جبق» وزیر بهداشت عمومی لبنان، اظهار داشت: بخشی از امنیتی که در منطقه و بخصوص لبنان برقرار است، نتیجه پیشرفت و دستاوردهای چشمگیری است که لبنان توانسته در سالهای اخیر با وجود فشارهای خارجی به آن نائل شود.

معاون اول رییس جمهور از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های تهران-بیروت در همه زمینه ها و بخصوص در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: ایران با وجود تحریم و فشارهای چهل ساله آمریکا که پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، با تکیه بر ظرفیت ها و توان داخلی توانسته توفیقات خوبی را در همه بخش ها بدست آورد.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی به مرز خودکفایی رسیده و تنها بخش اندکی از نیازهای حوزه بهداشت و درمان را از خارج وارد می کند، تصریح کرد: دارو و تجهیزات پزشکی ایران از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار است و آمادگی داریم زمینه گسترش همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی دو کشور در حوزه آموزش پزشکی و بهداشت و درمان را فراهم کنیم.

دکتر جهانگیری همچنین از حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله به عنوان سرمایه ای بزرگ برای دولت لبنان و دنیای اسلام یاد کرد و گفت: ما به سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان افتخار می کنیم.

وزیر بهداشت عمومی لبنان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در قلب ملت لبنان جای دارد و لبنان در خط مقدم دفاع از ایران قرار دارد، از حمایت های همه جانبه کشورمان از دولت و مردم لبنان قدردانی کرد و گفت: امنیت خوبی که امروز در لبنان و حتی روستاهای این کشور وجود دارد مرهون حمایت های جمهوری اسلامی ایران است و ما هیچگاه خدمات ایران را فراموش نخواهیم کرد.

وی تجاوزات متعدد رژیم صهیونیستی به لبنان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: حتی کشورهای عربی نیز در این تجاوزات با رژیم صهیونیستی همراه بودند و تنها کشوری که طی این سالها از لبنان حمایت کرد، جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بوده است.

جمیل جبق با اشاره به بازدیدهای خود از برخی کارخانجات تولید دارو و تجهیزات پزشکی و تعدادی از بیمارستان‌ها گفت: آمادگی داریم همکاری های دو کشور را در حوزه پزشکی و بهداشت و درمان بویژه از طریق بخش خصوصی دو کشور گسترش دهیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا