یزدفردا:کلیات طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ شهر تهران در نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای اصلی شورای‌عالی، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران، به تصویب رسید.

به گزارش یزدفردا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۸ به ریاست وزیر راه و شهرسازی و به دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی با حضور اعضای اصلی شورا؛ نمایندگانی از وزارتخانه‌های کشور، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط‌زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان پدافند غیرعامل در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

هشتمین جلسه شورا به بررسی طرح ویژه منطقه ۲۲ تهران، پیرو تکلیف جلسه مورخ ۲۴ دی ۹۷ شورا و همچنین مغایرت‌های اساسی کاشان (تغییر کاربری اراضی ناجی‌آباد و احداث امتداد محور شهیدان کشمشی) اختصاص یافت.

در دستور جلسه نخست و در بررسی طرح ویژه منطقه ۲۲ تهران، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ضمن بیان سوابق این طرح و دلایل ورود شورای‌عالی به این موضوع، گفت: بحث تهیه طرح تفصیلی ویژه برای منطقه ۲۲ شهرداری تهران به جلسات شورای عالی در سال ۹۳ باز می­‌گردد. بر این اساس، در چارچوب تعیین شده در جلسه دی‌ماه سال ۹۷ شورای عالی در خصوص سقف جمعیت­‌پذیری این منطقه و رویکردهای کلی آن، طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ متعاقب طرح در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران و هفت جلسه کمیته فنی شورایعالی، در دستورکار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار گرفته است.

وی افزود: به­‌رغم اینکه موضوع لزوم توقف صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی قبلی منطقه از سوی دبیرخانه شورای عالی و بر اساس مصوبات سال ۹۳ شورایعالی، به شهردار وقت تهران ابلاغ شده بود اما از سال ۹۳ تا زمان استقرار مدیریت جدید در شهرداری تهران، مصوبات شورای‌عالی به شهرداری منطقه ابلاغ نشده بود که با حضور شهردار وقت تهران، آقای حناچی در شهرداری در سال ۹۷، ابلاغ این مصوبه شورای‌عالی انجام شد.

گفتنی است: نشست فوق با اظهار نظر اعضای شورای عالی تصمیم گیری شد که اخبار دقیق و جزئیات مصوبه شورای عالی در خصوص طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ شهر تهران پس از صدور اعلام مصوبه شورای‌عالی به استحضار عموم مردم خواهد رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا