یزدفردا:رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از تامین مالی هزینه ۲۱ میلیون یورویی طراحی، ساخت و نصب ترانستینر ها در بندر شهید رجایی از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در حاشیه مراسم بهره برداری از ۱۵دستگاه ترانستینر ساخت ایران و تحویل آنها به شرکت های اپراتوری بندر شهید رجایی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات به مشتریان بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین و بزرگترین بندر کانتینری ایران و همچنین با هدف افزایش توان و پتانسیل عملیاتی این بندر، قرارداد طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی ساخت ۱۵دستگاه ترانستینر(جرثقیل ساحلی ویژه صفافی کانتینر) در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۴ با شرکت ماشین سازی منگان منعقد شد. 

وی ادامه داد: پس از گذشت دوسال از زمان آغاز فاز اجرایی پروژه در بندر شهید رجایی و با تلاش خالصانه و بی وقفه تمامی عوامل و مسئولین، هم اکنون تمامی مراحل این پروژه با بهره گیری از دانش و توان فنی شرکت های ایرانی به پایان رسیده و آماده تحویل به دو شرکت ترمینال اپراتوری بندر است. 

راستاد ظرفیت چیدمان کانتینر توسط این تجهیزات را ۵+۱ در ارتفاع و ۶+۱ در عرض برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت باربرداری این ترانستینرها زیر اسپریدر ۴۰ تن است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی مجموع هزینه صرف شده برای طراحی، ساخت و نصب این تجهیزات استراتژیک را ۲۱ میلیون یورو (با قیمت روز ۲۸۰ میلیارد تومان) دانست که از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین مالی شده است. 

وی تصریح کرد: با افزوده شدن این تجهیزات، تعداد ترانستینرهای ملکی سازمان بنادر در بزرگترین بندر تجاری کشور به تعداد ۶۰ دستگاه می رسد و ۲۸ دستگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.

راستاد  رقم اشتغالزایی این طرح مهم را ۴۲۰ نفر شامل ۳۲۰ نفر مستقیم و ۱۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح مهم و راهبردی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد خودباوری ملی در هنگامه تندباد تحریم ها، حمایت از رونق تولید و همچنین تقویت ناوگان مسافری دریایی و تامین تجهیزات دریایی و بندری مهم ترین استان ساحلی کشور، عملیاتی و بهره برداری شده است.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا